Dream Flight Libelle DLG

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pumpe
    • okt 2011
    • 341

Ursprungligen postat av McRegor
    Hej,
    Vad blev totalvikten för kärran inkl batteriet ?
    Hälsningar
    Roger
    Har ingen känslig våg hemma så jag har inte vägt den än.

Ursprungligen postat av radiocontrol
    Kul att den är på gång, ska bli intressant att höra vad du tycker om den.
    RCM&E höjde ju den till skyarna.
    Det var nog därför jag köpte den, Har dessutom fått riktigt bra service av Både RC-Teknik och DreamFlight. Den kom utan stjärtdelarna i lådan men DreamFlight skickade nya på direkten.

Kommentar

• Pumpe
      • okt 2011
      • 341

Premiär avklarad. Måste hitta något mer öppet ställe att flyga den på. Testade att kasta med vänstern för att eventuellt ha kontroll på skev/höjd under kastet men jag tror nog att jag flyttar pinnen till andra vingen och kastar med högern, blir nog mer kontrollerat tror jag. Däremot gick den väldigt rakt och fint under kastet.

Men som sagt, det blir för trångt här hemma för den, måste ha lite öppnare ytor.

En clevis lossnade och jag hade ingen mejsel med mig så jag packade ihop och gick hem. Hoppas på lika bra väder imorgon kväll.

Kommentar

• Pumpe
        • okt 2011
        • 341

Piloten är kass på själva kastandet men det kommer säkert.
        Däremot så känns modellen framtung trotts att tyngdpunkten är vid bakersta rekomenderade märket.
        Den vill liksom dyka, testade att trimma in lite höjdroder men då vill den nästan stalla...

Kommentar

• henke2
          • mar 2011
          • 3188

Ursprungligen postat av Pumpe
          Däremot så känns modellen framtung trotts att tyngdpunkten är vid bakersta rekomenderade märket.
          Den vill liksom dyka, testade att trimma in lite höjdroder men då vill den nästan stalla...
          Gör ett dyktest för att avgöra tyngdpunkten. Det kan lika gärna vara du som flyger för sakta.

Kommentar

• simonarvestrand
            • jan 2012
            • 3850

Ursprungligen postat av Pumpe
            Lite trim kan man få göra mina kärror beter sig lite olika beroende på vinden . Lite dyk har jag för att kunna få lite fart i speed läge. Den vill nog gärna gå lite dyk i medvind.

Kommentar

• kobraflyer
              • jun 2009
              • 20

Jag har också Gening D531BB servon och 300mAh NiMH acken. Min väger ~275 gram (Biltema våg). 20g ballast i nosen inkluderat för att få TP enligt tillverkaren. Biltemas 5 grams zinkvikter funkar utmärkt. Jag upplever också en del dyktendens på min, så jag har trimmat lite höjd. Jag har inte lärt mig hur man får till bra kast ännu, men hoppas kunna nå i alla fall 20-30m.
              Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0203.jpg
Visningar: 1
Storlek: 64,5 KB
ID: 502163Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0202.jpg
Visningar: 1
Storlek: 50,2 KB
ID: 502162

Kommentar

• Pumpe
                • okt 2011
                • 341

Vet inte vad accen väger men min är också 300mAh. I nosen på min sitter det 15gram.
                Gissningsvis får jag till ungefär 20meter men det ser inte speciellt graciöst ut.

Kommentar

• simonarvestrand
                  • jan 2012
                  • 3850

det är bara att träna mina första kast va också i den höjden, iofs med en fullsize dlg men idag är dom närmare 50 meter, tycker kasttekniken förbättras hela tiden

Kommentar

• Pumpe
                    • okt 2011
                    • 341

Jag testade min med 20g bly i nosen men jag tyckte den blev som en sten så jag gick tillbaka till 15g.

Vädret är aldrig på min sida här. hårda vindbyar mest varenda dag.

Uppskattade mina högsta kast till 18meter kanske

Kommentar

• UrsaMayor
                      • sep 2014
                      • 67

Det var ju en trevlig kärra det här :-) Premiärad idag både i termik och på hang.

Klicka på bilden för större version

Namn: Libelle_sm-5.jpg
Visningar: 2
Storlek: 39,7 KB
ID: 502912

Kommentar

• Pumpe
                        • okt 2011
                        • 341

Jag har inte varit ute i nått termikväder med min. Fuck till ett riktigt skitkast men minn i förrgår så huven lossnade och accen ramlade lös. Servoarmen till styrservot gick av och det var väldigt spännande att försöka landa med accen hängande i kabeln. Lyckades att svinga upp accen så den blev liggande på vingen så gick det att landa med mycket dykroder. Hädanefter kommer jag alltid att sätta en liten bit blenderm tejp så att huven sitter fast.

Kommentar

• UrsaMayor
                          • sep 2014
                          • 67

Jag limmade in platta blybitar bredvid acken så det blev en lite högre kant är vad skummet har. Förhoppningsvis håller det acken på plats.

Kommentar

• Pumpe
                            • okt 2011
                            • 341

Märkte också att stabbens infästning är lite väl klen, om den får ett par smällar vid landning så kan den vrida sig så pass att stötstången fastnar.

Kommentar

Arbetssätt...