vinsch och segelplan

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel L
    • nov 2006
    • 1250

wow vilken goding.
    var köpte du den??
    När tänker du premiär flyga(om du inte redan gjort det)??
    glöm inte bilder och filmer:thumbup:

MVH
    Daniel L

Kommentar

• T5
      • jul 2006
      • 1300

Nix, inte provflugit ännu.
      Köpte den begagnad med servon installerade. Är flugen 20 starter och i perfekt skick.

Tillverkare:

Svensk återförsäljare:

Kommentar

• Daniel L
        • nov 2006
        • 1250

FAAAAAN :headwal: :headwal:
        nåja jag hittade iaf min spinner propeller men det var ett dyrt pris att betala för att göra det. :(

testade gummilinan igen idag. linan är så gammal att man bara får ca20höjd. Första försöket höll på att gå riktigt illa men jag lyckade rädda den. jag började nu fundera på att lägga ner för dagen, men en gång till kan väll inte skada,eller???
        jag riktade in mig så jag fick en rak motvind. Släpper segelplanet och det far iväg.
        Jippi jag fick 3m extra höjd. Oj vad den flyger bra nu helyplötsligt.
        jag flyger några varv och ska landa. jag kommer för högt och i medvind :headwal: (VAD TÄNKER JAG MED)
        OOO jäk###lar ett föråd.
        Jag försökre flyga undan men jag är för nära och jag klipper ena hörnet på förådet med vingen.

Helveta tänket jag men det såg inte så farligt ut den kanske klarade sig.
        jag springer imot modellen och när jag kommer fram ser jag att bädde vingarna är avbrutna :cry: :cry:
        tog lite kort på eländet.

höger vinge

Vänster vinge

nåja de är ju avbrutna väldigt rakt igenom vingen så detta ska lagas sedan är det bara att flyga igen, JAG GER MIG ALDRIG
        men det kommer nog ta ett litet tag att laga.
        Suck aldrig ska något vara helt
        glöm inte bilder och filmer:thumbup:

MVH
        Daniel L

Kommentar

• McRegor
          • maj 2006
          • 7943

Hej,
          Förråd som står i vägen på flygfältet ? Dålig planering av fältet..
          Hursomhelst - tråkigt när prylarna går sönder - och allra tråkigast är det när man själv byggt. ARF:er är lättare att komma över !
          Nåja - du är en ung, pigg och rask yngling så med limflaskans hjälp är kärran snart i sitt rätta element igen !
          Lycka till hälsar
          Roger

Kommentar

• Ludde
            • maj 2006
            • 399

Ursprungligen postat av T5
            Kostnadsmässigt är en gummistarter från NSP svår att slå tror jag.

Den här (Pinnacle Large) kör en kompis med och han skickar en Stork F3J rätt upp... Kostar u$ 86.-. Jag skulle tippa att något i den stilen är enkelt och bra för lite hobbyflyg med ditt segelplan... En winsch är säkert 'bättre', men dyrare, mer att släpa på och mer invecklat. Frågan är om du behöver en, alltså om ditt segelflygande gör det värt kostnaden/besväret?

Här ser du hur det ser ut: http://www.youtube.com/watch?v=DjDDu67Uh8I
            Har betällt ett gummirep från north east sail och det tar tid.. inget har jag hört, en månad sedan, ingen e-mail adress för kunder??? helt sjukt idagens läge.. går bara att ringa... och jag har inte lyckats komma ihåg att ringa på rätt tid, sunkigt.. mailade en av deras snubabr där, för se om han orkar skicka mitt mail vidare.. dåligt äre iaf. handla någon annan stans...

Kommentar

• T5
              • jul 2006
              • 1300

Yeeeah! LOL

Kommentar

Arbetssätt...