Multiplex Blizzard

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan77
    • aug 2008
    • 61

Såg en kille flyga e blizzard på isen för några veckor sedan med multiplex egna uppgraderingspaket. Fortfarande bara 3 cell så skall bli kul att se din premiär.

Kommentar

• DrHanke
      • maj 2006
      • 5250

Thomas ingen kommer ihåg en fegis

Johan77 japp vi filmar som vanligt
      //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• kim
        • maj 2008
        • 56

Den kommer nog upp inom de närmsta helgerna. Jag vill ju inte frysa om mina fingrar, he he... Förstärka vingspetsarna? Jag har bara en liten motor på 580 W. Gå in på youtube och sök på kimnordgren, så finns där ett klipp med bilder på mina plan... Eller ja... Gå in här >>--> http://www.youtube.com/user/kimnordgren

Kommentar

• pilotkalle

Ser kul ut Hanke! Vilken Turnigy motor är det du har satt i? Har du några bilder från insidan? Vill se!!

Kommentar

• kim
            • maj 2008
            • 56

Jag kommer bara köra med 3 celler för att få ut mina watt.. Kanske kan få ut mer dynga ur motorn om jag också provar 4 celler. Å andra sida kommer hon nog gå för fort för mig redan som hon är nu. Jag kommer flyga henne med en 10X7 propeller...

Kommentar

• DrHanke
              • maj 2006
              • 5250

Ursprungligen postat av pilotkalle
              Ser kul ut Hanke! Vilken Turnigy motor är det du har satt i? Har du några bilder från insidan? Vill se!!
              uj den e blå och röd... kan kolla å ta ett par bilder senare i veckan...
              //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• numnutchris
                • dec 2008
                • 989

Hur fortsatte tråden sen då, typ...?
                Plockade själv fram en kartong som legat alldeles för länge och har börjat med vingen; det var nog därför den blev i låda - allt fiskrenset som ska klippas till o lukta CA. Och prövade SÖK o hittade denna tråd som började så bra
                ----------------------------------
                Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• hakank
                  • maj 2006
                  • 1775

Inte för att jag byggde eller följde denna tråden då den begav sig. Men jag byggde en i våras. Om din legat i en kartong ett tag så kanske inte lappen med "uppdateringen" ligger i. Den handlar om att tejpa runt vingarnas ytterdelar. Detta för att inte få "vingfladdrer" i högre farter. Kan rekommendera det i allra högsta grad. Samt se till att det är tejp som är glasfiberarmerad och inte flexar. (Det gjorde min....)
                  /Håkan
                  "Allting beror på allting"

Kommentar

• numnutchris
                    • dec 2008
                    • 989

Tack för svaret; såg det när jag köpte den på nån rcgropustråd men hittar inte tillbaka - har du url, bild eller så så tipsa gärna vidare... (eller kanske finns att ladda ner på nån mpx-sida om det fanns som brasklapp? - har ingen i min manual iaf)
                    Har inte tänkt göra raket av den heller, bör hålla mej på rätt sida om 200km/h-strecket... ööö- under menar jag då alltså

Och vingen är klar! så resten borde la man klara av under byggsäsongen denna gång.
                    ----------------------------------
                    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• Olssob
                      • sep 2010
                      • 30

"Manualen" för att fixa vingarna finns här http://www.multiplexusa.com/download...plement_LR.pdf

Kommentar

Arbetssätt...