dlg segelplan?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bjornez
    • jan 2009
    • 194

dlg segelplan?

jag är lite sugen på att prova på dlg "discus kast start" segelplan,
    är det någon som vet om det går att få tag på i sverige, eller alternativt någon bra ritning att ladda ner?

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=FitnIG_2Kws"]YouTube - Steigeisen F3K[/ame]
    såg den här filmen och blev peppad!
  • Rune E
    • jan 2007
    • 149

Här kanske?

Kommentar

• mulder
      • nov 2006
      • 1033

Fräckt, skall försöka hänga med till ett "häng" skall vara en upplevelse enligt de som provat. /Mulder

Kommentar

• Sjuntorparn
        • aug 2008
        • 131

Hej Hopp!

Det kanske inte är en DLG-kärra av samma mått som den i filmen här ovan men det är iaf en bra början som man kan knåpa ihop själv, jag har ju lyckats så då kan säkert fler. En i mitt tycke lysande kärra att prova på DLG med.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=wkdeGClkIS0"]YouTube - 2009-04-12 DLG-premiär med BUG[/ame]

mvh Grefen af Sjuntorp

Kommentar

• jocke1963
          • dec 2007
          • 2709

Sjuntorparn, den där såg ju finfin ut, ritning eller ARF ? Om ritning, isf var finns den ?

Kommentar

• bjornez
            • jan 2009
            • 194

det såg ju riktigt bra ut på filmen!

planen hos rc-teknik.com verkar riktigt fina, jag har lite besluts ångest om jag ska välja en simply cool eller en laserskuren balsa byggsats ifrån
            decker planes i tyskland, dom har i lite olika modeller som ser fina ut.
            Senast redigerad av bjornez; 2009-04-14, 20:35. Anledning: stavfel..

Kommentar

• Sjuntorparn
              • aug 2008
              • 131

Ursprungligen postat av jocke1963
              Sjuntorparn, den där såg ju finfin ut, ritning eller ARF ? Om ritning, isf var finns den ?
              Hej Jocke1963!

Modellen är en BUG, ritning har jag fått av "RES-Glider" sen kan jag beskylla både "Radiocontrol" och "El-Eje" (samtliga omnämnda "nick" finns på SMF-forumet) för inspirerande och trevliga byggtrådar på SMF-forumet.
              När jag byggde min BUG passade jag också på att skapa en egen byggtråd:

PM:a mig med en lämplig returadress så ska det nog ordna sig med ritningsunderlag. :blink:

mvh Grefen af Sjuntorp

Kommentar

• lassebetong
                • mar 2007
                • 1255

Du kan ju kika lite här också.

Det här pojkarna bygger ju kärror på löpande band.
                De kanske kan bygga en extra.

/lasse
                //Lasse

Kommentar

Arbetssätt...