Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Nä... Jag tog med en kärra där mottagaracken gav upp :banghead:
När jag kollade acken innan flygning rasade den snabbt ner på det röda på min mätare med belastning, trots laddning i gårkväll.
Så det blev ingen flygning för min del.
Kör Annetorpsleden (den krafiga kurvan längst upp till höger på bilden) från Inre Ringvägen mot Limhamn. Sväng av till vänster rakt söderut där det står Utsiktsplatsen, mot Bunkeflostrand.
I Bunkeflostrand, (vid en Statoilmack på vänster sida,) sväng höger in bland villorna och leta dig upp mot ett rostfritt monument som ser ut som en skruv.
Parkera på gatan nedanför, vid en liten scoutstuga.
Sen börjar 'Den Långa Vandringen' upp till monumentet och flygstället!
Google Earth-bilden är tagen från söder.
Bäst förhållanden är sydlig vind. Väst funkar, men är ganska turbulent.
Hehehe.. Den dagen kommer. Har inte premiärat den än och jag har haft den i flera år
Ligger utan elektronik, färdigbyggd.
Den är bara så jädra jobbig att transportera
Kan skylla på helikoptrarna, dom har tagit över alltihopa.. Det är först på senaste veckorna jag börjat med segelflyg igen efter en massa års uppehåll..
Måste man parkera så långt bort? Verkar ju vara en bra bit att gå ut till monumentet..
RCFF = Förbundet för hälsa, rekreation och motion! Eller hur det nu var...
Det är ca 500-600 meter att knalla upp för en asfalterad cykelväg. Väl värt mödan. Och så går det ju så mycket lättare när man ska hem!
Kommentar