Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Wow...denna blir rolig att följa! Planet ser mycket bra ut med ett kanon val av motor.
Lycka till med bygget & håll oss uppdaterade, hoppas även på film vid första starten av flyg & motor PDT_Armataz_02_43
Tjenare Tobbe, Det där kommer att låta fint, har du kört motorn något ? de flesta med lite koll på de där morötterna hävdar envist att de mår bra av att bli matade med separat elektrisk pump, skall vara lättare att ställa förgasaren rätt för alla varvtal, jag har en 215 cc som väntar på att få dra runt en 1/4 Wildcat, jag har kört den lite och tyckte den gick vansinnigt vackert men det var naglad i ved skjulet så jag vet inte om det säger så mycket.
Väntar med förtjusning på fortsättningen av detta bygge.
Tjenare!
har åsså en 215 och Airworld SU 31, de lär passa fint ihop men kanske blir det en FW 190 i stället?vi får se, är intresserad av det här med bränsle pumpen. motorn verkar gå kanonfint i bänken.
hoppas få se en tråd om din Wildcat.
hoppas på fler fina bilder Tobbe
Hälsningar
Micke
Tjenare Micke, Jag återkommer med mera info ang. pumpen när jag fått mera kött på benen.
Wildcaten är ett fullständigt scratchbygge från en uppblåst Jerry Bates ritning så det kommer att ta några år att få ihop :roll: Det finns ingeting att köpa så jag får göra allt själv ställ , kåpa, huv trävirke rubbet.
Kommentar