Mirage 2000 maiden - near crash

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bonanza
    • sep 2010
    • 191

Här är det jag filmade, ingen musik utan endast originalljud... under första flighten var det någon som stod med en dieselbil på tomgång
    Under flighten vid gaspådrag kan man höra att motorn eller esc pulserar på nåt sätt, undrar ifall det är någon typ av limiter som träder in.
    Senast redigerad av administrator; 2011-01-13, 21:22.
    /Micke

Videos: http://www.vimeo.com/user2891907
    Bilder: http://picasaweb.google.com/Micke19sjuttiotre

Kommentar

• Kennerdahl
      • dec 2010
      • 468

Ursprungligen postat av Bonanza
      Här är det jag filmade, ingen musik utan endast originalljud... under första flighten var det någon som stod med en dieselbil på tomgång
      Under flighten vid gaspådrag kan man höra att motorn eller esc pulserar på nåt sätt, undrar ifall det är någon typ av limiter som träder in.
      Grymt filmat Micke!
      Ja det är nog limiten som går in ett par gånger under första flygningen i filmen men kunde inte höra det någon gång under andra och sista flygningen.. Min gopro stog ju på ditt biltak så det skramla bara under hela den första flygningen..
      Det va kul att få en till pusselbit till "utredningen", känns nästan som man är anställd på NTSB.. haha!
      Vi får ta och byta lite bilder/filmer när vi ses nästa gång..
      mvh Kenny

Go big, fly fast, be awsome! :thumbup:
      www.youtube.com/kennerdahl
      www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

• Dufniall
        • dec 2009
        • 133

"Hvem kommer först når törsten er störst, Bonaaanza......"
        (Skall sjungas)

Kommentar

• Kennerdahl
          • dec 2010
          • 468

Ursprungligen postat av Baua
          Utan att vara helt 100, tror jag att det är denna som sitter i Hybridos.
          Hon ska gå på 6s.
          Har inte tänkt att köra fullgasrepor, om hon nu kommer upp vill säga.
          Här pratar vi skalaflygning med hängande rumpa

Hils
          Magnus
          Blir typ 1600watt du kan ta ur motorn då och det lär va nära 1:1 om kärran fortfarande väger omkring 2,2kg som orginalet.
          Har du vägt Hybrodos? Hade du luft eller elställ?
          mvh Kenny

www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

• Baua
            • nov 2009
            • 856

Hmmm!

Hej Kenny!

Kan vara så att jag missat det i tråden, men är fartreglaget trasigt nu eller? Tänkte om det kunde vara något kontakt fel i kabeln mellan mottagaren och fartreglaget, med tanke på att du fick störningar under 1a flygningen. Har din mottagare varit med om en krash i något tidigare skede. Det var ju inte direkt någon fullgaspass du gjorde när det gick åt helv... så det verkar ju konstigt om du skulle bränt fartreglaget där.
            Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:

Kommentar

• Kennerdahl
              • dec 2010
              • 468

Hej Kenny!

Kan vara så att jag missat det i tråden, men är fartreglaget trasigt nu eller? Tänkte om det kunde vara något kontakt fel i kabeln mellan mottagaren och fartreglaget, med tanke på att du fick störningar under 1a flygningen. Har din mottagare varit med om en krash i något tidigare skede. Det var ju inte direkt någon fullgaspass du gjorde när det gick åt helv... så det verkar ju konstigt om du skulle bränt fartreglaget där.
              Hela reglaget är dött, även om inte signalkabeln sitter i något så ska det blinka en diod i plasten samt pip från motorn men detta inträffar inte..
              Direkt när vi kom tillbaka till bilarna försökte vi lista ut vad som hänt, vi koppla ihop allt, det hände inget och sen fick jag BEC så pass länge att jag hade grönt ljus på mottagaren i 2 sek typ sen dog det igen..
              När vi koppla ihop en andra gång blev det en gnistbildning i baksidan på reglaget and that's it..
              Det blir nog så att jag skickar tillbaka det, får eländet utredt och köper ett nytt för halva pengen som Sören tipsa om..
              Det är inte störningar jag får under första flygningen utan reglaget slår i från lite, limit funktionen går in och stör det roliga..
              mvh Kenny

www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

• Kennerdahl
                • dec 2010
                • 468

Idag försökte jag och Sören ta ur dataloggen ur reglaget men icke, lika dött som tidigare så det är bara att skicka tillbaka till CC får vi se vad som händer.. Garantibyte vore fint..

Tack för hjälpen och filmerna Sören!
                mvh Kenny

www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

• Baua
                  • nov 2009
                  • 856

Hur går det nu med din F18, har du börjat limma ihop den ännu?
                  Började med min F18 idag. Vi kanske ska maida dom samtidigt.

Hils
                  Magnus
                  Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:

Kommentar

• Kennerdahl
                    • dec 2010
                    • 468

Hur går det nu med din F18, har du börjat limma ihop den ännu?
                    Började med min F18 idag. Vi kanske ska maida dom samtidigt.

Hils
                    Magnus
                    Ska bara bygga en Dago Red och en FunJet sen sätter jag igång med F-18. Maiden i början av april då?
                    mvh Kenny

www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

• Sigun
                      • aug 2007
                      • 3942

Vad är det för F18:s ni ska bygga? kommer det en liten monteringstråd på dem?, alltid kul att se även om det är snabbyggda ARF:er.

/Martin

Kommentar

• Kennerdahl
                        • dec 2010
                        • 468

Ursprungligen postat av Sigun
                        Vad är det för F18:s ni ska bygga? kommer det en liten monteringstråd på dem?, alltid kul att se även om det är snabbyggda ARF:er.

/Martin
                        Tjena Martin!

Ja, det kan nog bli en liten byggtråd på min Freewing F/A 18E Super Hornet och bilder på Magnus F18 hittar du i Hybridostråden.. det är inte alltid ordning och reda..
                        mvh Kenny

www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

Arbetssätt...