Mirage 2000 maiden - near crash
Kollaps
X
-
Senast redigerad av administrator; 2011-01-13, 21:22./Micke
Videos: http://www.vimeo.com/user2891907
Bilder: http://picasaweb.google.com/Micke19sjuttiotre -
Grymt filmat Micke!
Ja det är nog limiten som går in ett par gånger under första flygningen i filmen men kunde inte höra det någon gång under andra och sista flygningen.. Min gopro stog ju på ditt biltak så det skramla bara under hela den första flygningen..
Det va kul att få en till pusselbit till "utredningen", känns nästan som man är anställd på NTSB.. haha!
Vi får ta och byta lite bilder/filmer när vi ses nästa gång..mvh Kenny
Go big, fly fast, be awsome! :thumbup:
www.youtube.com/kennerdahl
www.vimeo.com/kennerdahl
Kommentar
-
Blir typ 1600watt du kan ta ur motorn då och det lär va nära 1:1 om kärran fortfarande väger omkring 2,2kg som orginalet.
Har du vägt Hybrodos? Hade du luft eller elställ?mvh Kenny
www.vimeo.com/kennerdahl
Kommentar
-
Hmmm!
Hej Kenny!
Kan vara så att jag missat det i tråden, men är fartreglaget trasigt nu eller? Tänkte om det kunde vara något kontakt fel i kabeln mellan mottagaren och fartreglaget, med tanke på att du fick störningar under 1a flygningen. Har din mottagare varit med om en krash i något tidigare skede. Det var ju inte direkt någon fullgaspass du gjorde när det gick åt helv... så det verkar ju konstigt om du skulle bränt fartreglaget där.
Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:Kommentar
-
Hela reglaget är dött, även om inte signalkabeln sitter i något så ska det blinka en diod i plasten samt pip från motorn men detta inträffar inte..Hej Kenny!
Kan vara så att jag missat det i tråden, men är fartreglaget trasigt nu eller? Tänkte om det kunde vara något kontakt fel i kabeln mellan mottagaren och fartreglaget, med tanke på att du fick störningar under 1a flygningen. Har din mottagare varit med om en krash i något tidigare skede. Det var ju inte direkt någon fullgaspass du gjorde när det gick åt helv... så det verkar ju konstigt om du skulle bränt fartreglaget där.
Direkt när vi kom tillbaka till bilarna försökte vi lista ut vad som hänt, vi koppla ihop allt, det hände inget och sen fick jag BEC så pass länge att jag hade grönt ljus på mottagaren i 2 sek typ sen dog det igen..
När vi koppla ihop en andra gång blev det en gnistbildning i baksidan på reglaget and that's it..
Det blir nog så att jag skickar tillbaka det, får eländet utredt och köper ett nytt för halva pengen som Sören tipsa om..
Det är inte störningar jag får under första flygningen utan reglaget slår i från lite, limit funktionen går in och stör det roliga..
mvh Kenny
www.vimeo.com/kennerdahl
Kommentar
-
Idag försökte jag och Sören ta ur dataloggen ur reglaget men icke, lika dött som tidigare så det är bara att skicka tillbaka till CC får vi se vad som händer.. Garantibyte vore fint..
Tack för hjälpen och filmerna Sören!mvh Kenny
www.vimeo.com/kennerdahl
Kommentar
-
mvh Kenny
www.vimeo.com/kennerdahl
Kommentar
-
Tjena Martin!
Ja, det kan nog bli en liten byggtråd på min Freewing F/A 18E Super Hornet och bilder på Magnus F18 hittar du i Hybridostråden.. det är inte alltid ordning och reda..
mvh Kenny
www.vimeo.com/kennerdahl
Kommentar
Kommentar