Funjet Ultra+, Kolibri T25 = 340km/h
Kollaps
X
-
Som sagt så har jag ju HAB bara 5min bort så handlar mycket där, så även dessa prylar. Tomas och Amir experimenterar mycket och gillar udda tuffa prylar, så de lägger gärna ner lite extra energi för att kunna erbjuda just denna typen av prylar. Vet inte om de fått upp Baiojeten i webshoppen än, hur som helst så tar de hem den om du ringer och frågar :-)Senast redigerad av henke2; 2011-05-19, 08:49. -
-
Henke,såg du fick en fråga på RCU om du skulle till Hultsfred av en av pojkarna i HaroFly..De har en funjet paketerad i kolfiber som går något djuriskt,försökte få den på film när de bodde hos mig förra året men det sket sig med trumpeter.
Åk dit o ta med din,skulle vara kul o se två såna åk samtidigt!
En av herrarna (Vim?) sa hur fort de hade loggat den till men jag minns inte exakt,Tim,om du läser det här,kommer du ihåg det?
varje gång de svängde tvärt så lät det som en hagelbössa,det small i luften..
Det är med marginal det vassaste jag har sett nån gång med egna ögon..Lämna en kommentar:
-
Kul att mina dekaler lurar någon :-) kolla första inlägget så finns spec på kärran och loggern.Lämna en kommentar:
-
Kul att se världens snabbast friggolitbit flyga
, beundrar dock Amir som hinner med och filma raketen. Väntar med spänning på mätresultat, Använder du någon form av loggning (Eagletree?) eller mäter ni med radar?
Lämna en kommentar:
-
-
-
Jag har lite FPV grejor till övers Henke. Vill du prova på jetkärran???
hehe
MVH / KajakenLämna en kommentar:
-
-
Halloj, kul att du gillar den, kommer video om en liiiten stund. Jag har shoppat min Baiojet via HAB, Tomas och Amir är lika galna som mig och lägger energi på att få tag i de fräckaste sakerna även om de bara säljer små serier. Exempelvis Baiojet, Kolibri och specialtillbehör till dem så som turbinkonverteringskit. Ring dem och kolla leveranstiden :-)Senast redigerad av henke2; 2011-07-04, 21:55.Lämna en kommentar:
-
Först och främst, riktigt häftigt bygge!
Sen en fråga.
Beställer man Baiojet från SAB direkt eller finns den någon annanstans?Lämna en kommentar:
-
För att backa upp mina påstående om motorerna så bifogar jag en bild på en Funjet med P-20 som väger hela 1650gram! Den tyngre motorn gör att 60gram bly behövs i nosen.
RC Jets - Funjet Ultra+,JetCat P-20SE Build and maiden - the p-20was planed for habu32,but seems like every place are out of stock except from uk. after consider the not spend massive money on shipping cost for the bu32 to singapore,i took a trip to LHS come back with a funjet ultra.
Lämna en kommentar:
-
Nice kärra Henke.
Hoppas att du får många trevliga flygtimmar med den.
MVH / KajakenLämna en kommentar:
-
Uppdaterat med lite tankar kring motorn som sådan och mitt motorval.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: