Vart köper man Hobby topgun modeller!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henke2
    • mar 2011
    • 3188

Ursprungligen postat av henke2
    Oj, tiden går! Redan 2011 pratade vi om att motorn skulle komma. Nu är det 2014. Vad tror vi om i år? Svårt att veta, men jag tror nog jag fortfarande tvivlar på om motorn hinner hit till sesången. Efter semestern tidigast.
    Ny info efter att ha pratat med Gaspar på Jetpower gör gällande att han inte får till motorn helt enkelt. Det är inte bara att skala ner, utan man måste utveckla nya metoder för tillverkning och balansering vilket dem inte lyckas med. Han lägger kraften på större motorer tills vidare. Ingen tidshorisont lovades i år.

PS. Lambert presenterade en motor i samma storlek/vikt som ger 5kg dragkraft. Mer när jag vet mer i en egen tråd

Superhero

Kommentar

• henke2
      • mar 2011
      • 3188

Nytt år igen och Gaspar har enligt egen utsago lagt M35 på is. Han har problem att få den att fungera helt enkelt. Även Kingtech med sin K35 ligger på is enligt dem själva.

Kingtech råkar bygga motorer med liknande spec som konkurrenternas, P60 - K60, MW44 - K45 etc. Skall dem bygga en mindre motor så får dem titta på P20 och jag tror inte det i så fall blir en K35 utan K20 och det inser dem väl själva inte är riktigt bra nog nu för tiden.
      Superhero

Kommentar

Arbetssätt...