Hobby King Stinger EDF..

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • petera38
    • dec 2008
    • 592

Hobby King Stinger EDF..

Kan inte låta bli skriva ett par rader!
    Var ute med Stingeren för provflygning. I stället för att kasta den gjorde vi ett försök med start från isen på sjön.
    Kanske 100 meter!!!!? och den lättade. Har aldrig flugit någon modell, som flög så bra!! Helt fantastisk, speciellt när man tänker på priset! Och en skummodell! Tyvärr hade vi inte med os video......
    Här kommer lite korrektion: Pålitliga vittnen påstår, att den lättade efter bara: 20-30 meter!

/Pete
    Bifogade filer
    Senast redigerad av petera38; 2012-01-17, 13:32.
    An Expert has done every mistake ...
    A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:
  • henke2
    • mar 2011
    • 3188

Stingern flyger extremt bra, synd bara att dem prioriterat bort allt vad kvalitet heter i vanlig ordning. Jag Klurar på att köpa en ny tom och bygga ihop med vettig hårdvara. Visst, mitt exemplar gav 1:1 i drag/vikt men lät för illa pga vibrationer. Servona är rena skämtet och håller knappt för någonting. Men flygplanet som sådant går riktigt fint! inte många EDF som kniveggar på riktigt. Så en ny med digitala servon, riktigt fläkt så det blir iaf liiite fart i den.

Kanske motorbyte här mellan ;-)

(nej det var ett skämt, var inte oroliga)
    Superhero

Kommentar

• petera38
      • dec 2008
      • 592

Vist är det inte mycket kvalité över komponenterna, men nyfiken var jag, när jag köpte den, efter jag såg en video-snutt här i forumet. Och väldig förvånad över prestanda i "standard"uppsättning.
      Ifall att man vill uppgradera Stingeren, skulle man få plats med en Wemotec mini fläkt?
      Nu kör jag alla fall på med den i original uppsättning, så får vi se hur länge den håller....?
      /Pete

Kommentar

• henke2
        • mar 2011
        • 3188

Jag gillar de nya mångbladiga fläktarna som går mycket tyst. Kanske skulle man bygga sig en egen 64mm med 18blad eller nått :-)

Tror egentligen inte lösningen är att montera en 70mm utan att behålla den låga vikten.
        Superhero

Kommentar

• kajakmannen
          • jun 2006
          • 1471

I med ett par HXT900 så är saken biff Henke

MVH / Kajaken
          __________________________________________________ ___________________
          FPV och multirotor
          RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
          Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• DrHanke
            • maj 2006
            • 5249

Stinger är ju riktig skoj Här är en som bara motorn är uppgraderad till HK:s uppgraderingskit.

//DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• petera38
              • dec 2008
              • 592

Ursprungligen postat av henke2
              Jag gillar de nya mångbladiga fläktarna som går mycket tyst. Kanske skulle man bygga sig en egen 64mm med 18blad eller nått :-)

Tror egentligen inte lösningen är att montera en 70mm utan att behålla den låga vikten.
              Sorry..det var jag som glömde, att minsta Wemotec heter micro! Extreme R/C i Australien har en fin 10bladig 64mm fan. Men den kostar mer än en komplett Stinger!
              /Pete

Kommentar

• petera38
                • dec 2008
                • 592

[QUOTE=DrHanke;266637]Stinger är ju riktig skoj Här är en som bara motorn är uppgraderad till HK:s uppgraderingskit.

Yep! Det var den här video, som inspirerade mig att köpa Stinger´n.
                /Pete

Kommentar

• henke2
                  • mar 2011
                  • 3188

Ursprungligen postat av petera38
                  Sorry..det var jag som glömde, att minsta Wemotec heter micro! Extreme R/C i Australien har en fin 10bladig 64mm fan. Men den kostar mer än en komplett Stinger!
                  /Pete
                  Ser ju bra ut. Det är nog inte fläkten som är dyr utan stingern som är billig :-) En vettig 64mm fläkt har man ju nytta av livet ut.
                  Superhero

Kommentar

• petera38
                    • dec 2008
                    • 592

Ursprungligen postat av henke2
                    Ser ju bra ut. Det är nog inte fläkten som är dyr utan stingern som är billig :-) En vettig 64mm fläkt har man ju nytta av livet ut.
                    Stämmer det, men tycker om när något så här billigt flyger så bra! De går lite sport i att testa hur länge det funkar. Min fläkt var faktisk hyfsat balancerad, så får väl se, när det blir dags att beställa en "vettig 64mm fläkt" och lite digitalservon!
                    /Pete

Kommentar

• oph
                      • jun 2008
                      • 3

Hej,

Flygplansflygandet har legat lågt ett tag, men fick ett behov som inte gicka att hejda. Beställde en Stinger idag, så nu är det bara att vänta

Kommentar

Arbetssätt...