EDF till Turbin konvertering Skymaster Viper

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rosso
    • jan 2008
    • 177

EDF till Turbin konvertering Skymaster Viper

Var hos Pelle på Autopartner idag och hämtade min nya kärra för nästa säsong.

Den otroligt fina kärran har aldrig fått känna på fotogendoft och riktigt drag då den i sitt tidigare liv framdrivits av en elmotor. Nu har jag räddat det lilla livet och den skall återfödas med en Jetcat P100.

/Jocke
    Bifogade filer
    Fotogen är det modellflygdrivmedel som luktar godast... framför allt när den är förbränd...
  • Rosso
    • jan 2008
    • 177

Maiden avklarad!

Med Pelle Vässmar som Co-pilot och John Gustafsson som fotograf och brandchef, (Kalle bjöd på bullar och hejarop också.)
    så togs då äntligen Vipern upp. Allt var helt odramatiskt och kärran flyger underbart.
    Bifogade filer
    Fotogen är det modellflygdrivmedel som luktar godast... framför allt när den är förbränd...

Kommentar

• Fluf
      • jul 2012
      • 1580

Läckert, vackert plan och grattis till fin säsongsstart

Får gärna dela med lite bilder och/eller logg på bygget. Även om långt ifrån alla flyger fotogen så finns det alltid en del smarta tankar och lösningar på olika detaljer som kan användas av andra.

Riktigt snygg landningsbild där med.
      Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
      Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
      Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
      Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
      Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Kommentar

Arbetssätt...