Lipo som tål AMPERE

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Uno
    • sep 2007
    • 244

Tack Bem. 2 sådana ackar ser ju perfekt ut för Draken, men vad är vitsen med myus.com? tull?
    Mvh Uno.

Kommentar

• henke2
      • mar 2011
      • 3188

Ursprungligen postat av freddan_6
      Ha ha, det är topputtaget mätt med EagleTree logger så resultatet är bara exakt inom 4-5%. Jag har flygtid på 5 minuter, det som drar mest är när jag påbörjar vertikal efter hovring. Snittströmmen är 10A. 25C ackar (26A) Höll inte måttet. 45C ackar gör. 33C max för att vara exakt.

Tempo 3D heter maskinen för övrigt, inte alls en racemaskin.
      Flyger du 5min drar du ju bara 12C i snitt, det är ju alltid en kontinuerlig snittbelastning som står på acken ibland följt av max peak.

Så med en 45C Nanotech som ska tåla 90C i peak så vore det ju katastrof om dem inte fortfarande skulle fungera efter 60st av dina fjuttflygningar, eller hur

Det kanske är klurigare än man tror med att räkna på ackar?!
      Superhero

Kommentar

• bem

• apr 2009
        • 1643

Ursprungligen postat av Uno
        Tack Bem. 2 sådana ackar ser ju perfekt ut för Draken, men vad är vitsen med myus.com? tull?
        Mvh Uno.
        Hej,
        När jag beställde från www.rclipos.com så skicka de ej LiPo utanför USA. Kan ha ändrats sen dess. Det var därför jag skicka batterierna till min adress hos myus.com eftersom det är en aderss i USA.
        myus.com skickade sen batterierna vidare med DHL tror jag det var till mig. Rent generellt är det ju lite svårare att skicka LiPo internationellt nuförtiden p g av de strängare reglerna för flygfrakt och LiPo. Bäst är om du kan få tag i ThunderPower G8 70C i Sverige för då kan du även lättare nyttja garantin på dessa LiPo som du kan läsa om i ThunderPowers garantivillkor. Blir krångligare att nyttja garantin om man köper från t ex USA.
        Hade Autopartner haft de ThunderPower accar jag behlövde hade jag nog köpt från dem, men de hade inte dessa i lager när jag behövde dem så det blev från USA istället.

Thunder Power RC batteries are still proudly matched, assembled and supported in the USA and backed by an industry-leading full 2-year warranty and 50% off damaged battery replacement program coverage.

/Bo

Kommentar

Arbetssätt...