709km/h - Guinness rekord

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henke2
    • mar 2011
    • 3188

    #1

    709km/h - Guinness rekord

    Pratade med tyska kompisar i helgen och visste att någonting var på G, men vi visste inte exakt hur fort det skulle gå. Niels Herbrich har tidigare flugit 576km/h med en Behotec 130. Nu har han uppgraderat med en Behotec 180 monterad på en 1x1meter stor delta. Att flyga en maskin i den farten är inga större bekymmer för en van pilot, men att placera den exakt i mätområdet är svårt!! Snittet från bägge hållen blev strax över 709km/h och en plats i rekordböckerna. 720km/h på snabbaste repan. Respekt!



    Källa: Ruslan, vän på Jetpower.
  • Sebbe
    • mar 2008
    • 190

    #2
    NAJS! Det gick rätt fort kan man säga...
    Har själv drömmen om att knäcka Mach 1 med ett modellflygplan, helt möjligt med avancerat FPV och raketmotor


    //Sebbe

    Kommentar

    • Copterdude
      • maj 2012
      • 1269

      #3
      Ursprungligen postat av Sebbe
      NAJS! Det gick rätt fort kan man säga...
      Har själv drömmen om att knäcka Mach 1 med ett modellflygplan, helt möjligt med avancerat FPV och raketmotor


      //Sebbe
      Ja det var riktigt snabbt.
      Tänkte också på att det vore cool att bräcka ljudvallen och få en ljudbang. Det går jue med en "hobbyraket" fast då går ljudbangen uppåt så man inte hör den. Sen blir det väl ingen jätteknall men ändå :P

      Gjorde inte David (flitetest) ett raketplan ?

      Kommentar

      • Carlo
        • sep 2012
        • 39

        #4
        Imponerande! (Tur att killarna har hjälm på sig ifall de skulle få planet i huvudet i 700km/h.)

        Kommentar

        • neu
          • aug 2012
          • 1047

          #5
          Helt sjukt!!! Den skulle man ha set live

          Kommentar

          • darkling76

            • dec 2011
            • 236

            #6
            Den ylar på bra......coolt //Pierre

            Kommentar

            • Kenneth E
              • okt 2006
              • 3445

              #7
              Och sen landar han på pricken.

              Häftig design
              Ken

              Kommentar

              • jocke1963
                • dec 2007
                • 2709

                #8
                Coolt!
                Men ännu ingen som knäckt de som flyger UTAN motor i 800 km/h...
                http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1609281

                <a href="http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1609281" target="_blank">

                Kommentar

                • Kenneth E
                  • okt 2006
                  • 3445

                  #9
                  800 jovisst, kan han komma till vårt fält och göra om det, tror inte det(lite svårt att flytta berget hit), men tysken kan göra det var som helst.

                  Ken


                  Ursprungligen postat av jocke1963

                  Kommentar

                  • henke2
                    • mar 2011
                    • 3188

                    #10
                    Ursprungligen postat av Copterdude
                    Ja det var riktigt snabbt.
                    Tänkte också på att det vore cool att bräcka ljudvallen och få en ljudbang. Det går jue med en "hobbyraket" fast då går ljudbangen uppåt så man inte hör den. Sen blir det väl ingen jätteknall men ändå :P

                    Gjorde inte David (flitetest) ett raketplan ?
                    Ni är fel på att grabbar, för att tysta både de som flyger Dynamic soaring OCH dem inkl mig som inte riktigt tycker det räknas pga det Kenneth nämner (att man inte kan ta med sig berget eller vinden på 47m/s) så skall ni släppa kärran upp i från och bräcka ljudvallen på väg ner.

                    *Över mach 1
                    *Går att göra över allt
                    *Enkelt med heliumballong

                    Så, bara att börja snida :-)

                    Kommentar

                    • henke2
                      • mar 2011
                      • 3188

                      #11
                      Ursprungligen postat av Carlo
                      Imponerande! (Tur att killarna har hjälm på sig ifall de skulle få planet i huvudet i 700km/h.)
                      Räknade lite på detta här om veckan när en kille skalperade sig själv med en helikopter. 2400rpm på en helikopterrotor är ungefär dessa farter i bladtipparna.

                      Kommentar

                      • Fredrik_W

                        • apr 2012
                        • 355

                        #12
                        Hade de fått den där missilen i skallen så hade det inte funnits någon hjälm i världen som hade kunnat rädda dem.
                        Imponerande fart!

                        // Fredrik W
                        "Ägandets glädje är icke att förringa."

                        Kommentar

                        • Fluf
                          • jul 2012
                          • 1580

                          #13
                          Det hände mycket där i Ballenstedt i Helgen




                          Kommentar

                          • Copterdude
                            • maj 2012
                            • 1269

                            #14
                            Cool helikopter, såg ut som något gav vika när den sköt ner sådär. Dom borde ha något bås där funktionärerna står i hehe. Känns lite risky.

                            Kommentar

                            Arbetssätt...