Su-37 Från HK
Kollaps
X
-
Klart den skall upp i luften, det verkar som om endast en såld modell har flugit enligt RCgroups, som ARF är den nog för svårbyggd för den enkla byggaren, min kommer att få helt nytt innanmäte, fläktar, bromsskärm, gyro, infällbara ställ och ett vektorsystem(om någon kan tipsa om ett, skriv en rad).
Dålig passform och dålig högglansig lackfinish, skall mattlackas eller målas om. Inga saker verkar saknas, men passformen är riktigt dålig och ingen byggbeskrivning.
Det går åt 8 stycken servo bara till roderytorna.
Det blir en liten byggtråd här på denna lite då och då.
KenDS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.Kommentar
-
Jag gillar inte denna typ av ARF pga flera olika anledningar varav vissa redan är avhandlade i tråden. Men, det är himla intressant att följa ett bygge på nära håll och på rätt språk samt kanske till och med se den i luften live så att säga.
Så lycka till med bygget och välj drivlina med omsorg
SuperheroKommentar
-
Det blir 6-12S fläkt, varför skall jag stoppa in 50000 kronor turbin i en modell för 1500, hade det varit planen hade jag nog gått på något gjort för ändamålet där jag vet att konstruktionen håller.
Realistisk så skall det gå bra med 6S, sedan blir det bara kraftigare och tyngre med fler celler som påverkar hela konstruktionen.
Jag har börjat med vingarna, limmat gångjärn och skurit ut till servona. Den kommer inte flyga förrän nästa år, så min Mig-29 får slita tills dess.
Så man kan ta det lugnt.DS-24 operatör.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.Kommentar
-
Det blir 6-12S fläkt, varför skall jag stoppa in 50000 kronor turbin i en modell för 1500, hade det varit planen hade jag nog gått på något gjort för ändamålet där jag vet att konstruktionen håller.
Realistisk så skall det gå bra med 6S, sedan blir det bara kraftigare och tyngre med fler celler som påverkar hela konstruktionen.
Jag har börjat med vingarna, limmat gångjärn och skurit ut till servona. Den kommer inte flyga förrän nästa år, så min Mig-29 får slita tills dess.
Så man kan ta det lugnt.
Väldig fokus på pengar, en dyr modell behöver inte nödvändigtvis vara starkare än en billig. Jag tror att en mittmonterad typ Kingtech K60 hade varit en bra motor för flygplanet, men nu var det ju redan klargjort att det blir två fläktar så jag bubblade inte ens om det innan.
SuperheroKommentar
-
2st. T-35 kostar en slant och kräver förstärkning av kontruktionen för att hantera den högre hastighet som då kan uppnås.
Pengarna är inte problemet utan det var mest ett perspektiv.
kenDS-24 operatör.
-
Behöver hjälp med förslag till rätt motorer till de medföljande 90mm 5-bladiga fläktarna, bara för att testa.
Bruksanvisningen säger använd 36-39mm motorer, lite konstigt när hålen till motorerna är 36mm.
Någon som kan rekommendera någon 36mm motor till Sheng sun(?) 5 -bladig fläkt, minst 6S.
Tack på förhand
KenDS-24 operatör.

Kommentar