Vem har blivit av med sin jet?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

Mina spekulationer,
    Det är nog skillnad på drönare och drönare, det finns allt från små som kolibri och stora som predatorn och F-16, alla dessa ger inte samma signatur och därför måste de bekämpas med olika medel. Sedan måste man kunna se skillnad på attack robot och spaningsdrönare.

Såg ett Youtube klipp igår filmat från marken från Syrien där en rysk robot kom farande på cirka 40m´s höjd med turbinmotor och den rörde på sig kan jag säga.

.
    Ursprungligen postat av Daniel Ahlin
    Vanliga modellplan flyger inte i 650km/h och ger inte tillräckligt stor värmesignatur. Jag antar att tanken är att den ska flyga tillbaka hem om man missar, har inte koll på hur den funkar.
    Om man istället ska bygga en robot som skjuter ner drönare så passar nog gamla modellplan väldigt bra som testmål.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Ålänning
      • maj 2007
      • 6806

650 km/h var lite mer än jag hade inbillat mig. Rejält fart det.
      www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• senmathal
        • sep 2008
        • 1802

Ursprungligen postat av UndCon
        och så säger man att det är farligt med FPV...vi måste ha stenkoll på våra grejjor, men militären leker sandlåda hela tiden.
        Är det något mer som militären gör du tycker alla borde få göra? Bära automatvapen , flyga tungt beväpnade JAS, skjuta med luftvärnskanoner, bära med sig handgranater, köra med stridsfordon efter vägen?

/Mats

Kommentar

• Kenneth E
          • okt 2006
          • 3445

Jag har hört att alla gangsters bär handgranater i Malmö, för då får man ett maxstraff på 2000kr?! Bra, för då behöver man inte lära sig sikta.
          DS-24 operatör.
          Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
          Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
          FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• UndCon
            • apr 2009
            • 2886

Eftersom vi inte vet ännu hur högt straffet blir för stackarn som flög i sin trädgård så kan vi bara gissa...

Men jag antar att straffet blir högre än för att bära en handgranat som inte ens är klassat som vapen.

Mats - du är bra tokig du...
            UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

Arbetssätt...