Bra första EDF flyg??

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • darkling76

• dec 2011
    • 236

Hej.
    J35 Draken från edo models kostar runt tusenlappen som PNP om jag inte missminner mig och flyger fint på 3celler... Ingen rymdraket kanske men upplevs hyfsat rapp i den storleken och busenkel att flyga...
    Bara ett lite billigare tips som flyger fint....:applouse:

Kommentar

• henke2
      • mar 2011
      • 3188

Ursprungligen postat av wdac
      sant, men så dyrt är det inte å flyga fort med EDF

https://youtu.be/72MsWvTdQoE?list=PL..._fPJ6zC3UsuMTz
      Vad som upplevs som fort är väldigt personligt. Dock går det betänkligt fortare med samma batteri om du driver flygmaskinen med en propeller. Att jämföra två olika flygplan kan visa vilken som går fortast, men den långsamma kan ändå upplevas som snabb.

Här är också en 6S setup. Nästan samma spec så när som på propellern då.

Superhero

Kommentar

• wdac
        • jan 2016
        • 35

so men så är det, samma setup med prop, annars hade nog F3D killarna körd EDF om det hade varit bättre än prop.
        vad jag vill säga är att de går å flyga 200+ med EDF utan att de kostar skjortan... än dock jävligt kort flygtid.

Ursprungligen postat av henke2
        Vad som upplevs som fort är väldigt personligt. Dock går det betänkligt fortare med samma batteri om du driver flygmaskinen med en propeller. Att jämföra två olika flygplan kan visa vilken som går fortast, men den långsamma kan ändå upplevas som snabb.

Här är också en 6S setup. Nästan samma spec så när som på propellern då.

No gutt´s no glory!!

Kommentar

• henke2
          • mar 2011
          • 3188

Ursprungligen postat av wdac
          vad jag vill säga är att de går å flyga 200+ med EDF utan att de kostar skjortan... än dock jävligt kort flygtid.
          Jag kan delvis hålla med dig. Det behöver inte vara jättedyrt, men jag tror det krävs mer än man tror.

Jag startar en liten utmaning. Bygg en EDF som i planflygt går över 200km/h. Är inte det en kul grej att prova? (Viggen ovan i filmen tror jag gör 130-140km/h ungefär).

PS. såg bilden från GPS:en och en sådan kan man inte använda som fartmätare. Jag brukar jämföra det med att hoppa på vågen när du skall väga dig.
          Superhero

Kommentar

• wdac
            • jan 2016
            • 35

Ursprungligen postat av henke2
            Jag kan delvis hålla med dig. Det behöver inte vara jättedyrt, men jag tror det krävs mer än man tror.

Jag startar en liten utmaning. Bygg en EDF som i planflygt går över 200km/h. Är inte det en kul grej att prova? (Viggen ovan i filmen tror jag gör 130-140km/h ungefär).
            GPS på filmen är 188kmt, efter det försökte jag få bort allt drag pån å sen fick jag till 196,7 med den.
            Jag har även 218kmt med Viggen, men jag vet inte om jag kan lita på de resultatet eftersom jag skrotade den flygningen så jag räknar inte med 218.,

EDIT: jag har inte tagit GPS fart på min MiG-29 ännu, gör det tillsammans med film nästa gång jag är på FaluRFK´s fält kommande dagarna

EDIT: jora de GPS:erna är helt ok, så länge de inte ligger vid motorn.....
            No gutt´s no glory!!

Kommentar

• darkling76

• dec 2011
              • 236

En habu 180df på 2celler i gympahallen kanske?
              Känns som 500 blås där kan jag garantera hehe :sarcastic:

Kommentar

• erolwi
                • mar 2013
                • 137

Två polare har Jas39 från Hobbyking, flyger riktigt fint med 3S1300mah. Tror båda bytt till bättre fläkt men mest för ljudet.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Kommentar

• wdac
                  • jan 2016
                  • 35

Modifierad SebArt MiG-29

No gutt´s no glory!!

Kommentar

• wdac
                    • jan 2016
                    • 35

Ursprungligen postat av darkling76
                    En habu 180df på 2celler i gympahallen kanske?
                    Känns som 500 blås där kan jag garantera hehe :sarcastic:

:icon_pidu:
                    No gutt´s no glory!!

Kommentar

Arbetssätt...