Passligt nybörjarflyg för turbinen min?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henke2
    • mar 2011
    • 3188

Ursprungligen postat av Ålänning
    Vilka dubbelbommare är värda att se på? Försöker skaffa mig en bild. Ska läsa in mig på dem lite mer i helgen.
    Du har ju fått en del tips ovan. Jag personligen tycker inte man skall titta på dubbelbomsflygplan om man nu inte just vill ha en Vampire, Venom eller så. Vill man flyga för att det flyger bra så tittar jag personligen på annat håll. Sen finns det säkert annat jag inte tänkt på också, men men.

Vasa model håller på med en ny Vampire som jag är intresserad av, men det är med en stor medvetenhet om att jag inte kommer kunna flyga fyrpunktsrollar två meter över backen med den. Den vinner på annat
    Superhero

Kommentar

• Ålänning
      • maj 2007
      • 6806

Hur stor tank behöver man för testbänken? Man lär väl inte stå och köra i 10 minuter på fullgas, man kör väl en liten stund och ser att det funkar? 1 liter? 2? Mer?
      www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Balsafan
        • jan 2019
        • 161

EN SimJet 1200 drar 19,8142648 centiliter i minuten på full effekt... hur länge tänker du köra den eller hur långt är ett snöre?

Kommentar

• Ålänning
          • maj 2007
          • 6806

Ursprungligen postat av Balsafan
          EN SimJet 1200 drar 19,8142648 centiliter i minuten på full effekt... hur länge tänker du köra den eller hur långt är ett snöre?
          Tack för infot, det visste jag inte.=)

Men...
          Hur länge behöver man köra den i bänk? Uppstart, varmkörning, fullgas en "stund" för att se att allt spelar, nedvarvning och kylning eller va det heter. Vad är minimum? Hur länge vet jag att jag behöver köra? Nån som har erfarenhet av jet-turbiner och kan svara? Jag kan ju sätta 25-liters dunken bredvid också, men det känns otympligt. Jag har en en-liters i bänken nu, men aldrig använt, kanske den är för liten? Jag ser ingen mening med att köra i 40 minuter på fullgas tex. 2 dl i minuten så lär man väl inte behöva mer än 2 liter? Eller ska man köra längre av någon anledning för att "hetta ur", köra någe tester med "controllern" eller nåt? Metanol kan jag, men inte detta.

Kommentar

• Balsafan
            • jan 2019
            • 161

Jag vet ingenting om SimJet men jag är en jäkel på att googla... https://www.google.se/url?sa=t&sourc...1wl5-GR1dfwthi

Kommentar

• Ålänning
              • maj 2007
              • 6806

Svaret jag vill ha så hittar jag säkert, i ett forum. Men Simjet är gammalt och forum... ja detta är ett sånt. Googla kan jag med, men man blir trött på det ibland och bästa svaret får man ibland snabbast av folk som vet än 23 olika svar på tex RCGroups efter 3 h läsning. Varför använda forum om man kan googla?

Kommentar

• Balsafan
                • jan 2019
                • 161

Användarmanualen kanske kan vara till nån hjälp i alla fall

Kommentar

• henke2
                  • mar 2011
                  • 3188

Ursprungligen postat av Ålänning
                  Jag kan ju sätta 25-liters dunken bredvid också
                  Utmärkt idé. Varför blaska i onödan?
                  Superhero

Kommentar

• Ålänning
                    • maj 2007
                    • 6806

Ursprungligen postat av henke2
                    Utmärkt idé. Varför blaska i onödan?
                    Hehe, ja varför krångla till det... då behöver man inte oroa sig... är den full så kan jag gasa mig trött på turbinen... 2h.

Kommentar

Arbetssätt...