Jetlegend

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Denke
    • maj 2008
    • 115

Jetlegend

Smygtittat lite på jetlegends modeller, fast jag lovat att inte trycka på "köpknappen"... men det är så lätt att man råkar trycka fel....

Innan jag trycker fel har jag några frågor till er erfarna jetflygare:

Är Jetlegend ett bra alternativ, de är betydligt billigare än andra jag tittat på?

De jag väljer bland är:
    BAe Hawk
    F-16C Fighting Falcon 1/8 ARF
    T-45
    Bandit (annan tillverkare)

Vilken av dem har bäst flygegenskaper (för en som flugit mycket men aldrig jet) och går de att starta-landa på gräs?

Ett annat alternativ är balsabyggsats men har inte hittat några i denna storlek.
    Tar gärna tips på byggsatser för 7-8kg turbin

TACK PÅ FÖRHAND!
    Senast redigerad av Denke; 2009-05-12, 08:34.
    /Denke
  • Niclas
    • nov 2008
    • 25

Jag har Jetlegends T-45 Hawk samt deras L-39.Samt en Composite ARF
    Flash och en Mig-15.Av dessa modeller är nog Flashen med Jet1A ställ den mest lämpade modellen för gräs. Jetlegends L-39 funkar nog oxå.

Kommentar

• Denke
      • maj 2008
      • 115

Ursprungligen postat av Niclas
      Jag har Jetlegends T-45 Hawk samt deras L-39.Samt en Composite ARF
      Flash och en Mig-15.Av dessa modeller är nog Flashen med Jet1A ställ den mest lämpade modellen för gräs. Jetlegends L-39 funkar nog oxå.
      Är landställen med Flashen lr säljs separat? Antar separat men bäst att kolla
      Fick du sålt din F15?
      /Denke

Kommentar

• K-Å
        • maj 2006
        • 1184

Kolla även in Feibao jets, mycket kompletta maskiner med hög finisch, de kommer med en Mig 15 som skulle funka bra på gräs=rejält ställ.

söker du en bra maskin för gräs så kolla in Boomerang Sprint den funkar mycket bra på gräs och har fantastiska flygegenskaper.

MVH K-Å
        MVH Kjell-Åke Skoog
        Ordförande RCFF 2023/2025.

Kommentar

• Niclas
          • nov 2008
          • 25

Landställen får man köpa till Flashen.Antingen tar man deras ställ eller tar man Jet1A ställen hos Sandor på Digitech.Och F-15 flyger i Norge numera.

Kommentar

Arbetssätt...