JETe TACK ALLA I RINKABY

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pilotkalle

Ursprungligen postat av jobex
    Hej

Alltid kul med meeting, synd bara att inte alla var välkomna på detta.

Nu vet inte jag, men tanken kanske var att bara skånska jetpiloter skulle komma. Om meetinget varit öppet för alla så vet iaf jag att ett flertal piloter från andra håll i Sverige hade kommit (jag själv inkluderad). Hade gärna kommit och tittat, men nu blev det lite andra aktiviteter på RIPA på kvällen när vi kom, vilket tog nästan hela fredagen att hämta sig ifrån…………

Jetflyg i Sverige är väl inte större än att man borde kunna ha gemensamma aktiviteter, det gick ju att fixa i LAXÅ, så det borde gå på andra ställen också. Om inte så hoppas jag vi ses och kan flyga tillsammans på något annat fält där alla kan vara med framöver.
    Det hade bara varit att betala 100 spänn så hade du varit välkommen om du hade velat flyga på Rinkaby. :thumbup:
    Själv anser jag att det är småpengar inom denna hobbyn.

Om man vill alltså.
    Senast redigerad av Gäst; 2009-07-19, 22:01.

Kommentar

• jobex
      • maj 2006
      • 147

Hej Peter

Det handlar inte om pengar, jag köper bara inte argumenten med tanke på alla tidigare diskussioner som varit. Återigen så har man ju löst detta på andra ställen, så om man vill går det, utan att tvinga folk till medlemskap.

Jag tror nog de flesta fattat att om man är med i RCFF eller SMFF, så har man en försäkring, det är de som inte är med någonstans vi borde oroa oss för.

Hade vi haft möjlighet i Växjö att ordna jetmeeting, så hade garanterat både RCFF och SMFF medlemmar varit välkomna.
      Mvh Johan B

Kommentar

• Patrick Johnsson
        • jun 2006
        • 86

Hej

Alltid kul med meeting, synd bara att inte alla var välkomna på detta.

Nu vet inte jag, men tanken kanske var att bara skånska jetpiloter skulle komma. Om meetinget varit öppet för alla så vet iaf jag att ett flertal piloter från andra håll i Sverige hade kommit (jag själv inkluderad). Hade gärna kommit och tittat, men nu blev det lite andra aktiviteter på RIPA på kvällen när vi kom, vilket tog nästan hela fredagen att hämta sig ifrån…………

Jetflyg i Sverige är väl inte större än att man borde kunna ha gemensamma aktiviteter, det gick ju att fixa i LAXÅ, så det borde gå på andra ställen också. Om inte så hoppas jag vi ses och kan flyga tillsammans på något annat fält där alla kan vara med framöver.
        Tjenare Johan.
        Åhus MFK är som klubb inte medlem i SMFF och kan därför inte godkänna fältet som smff-fält. Med andra ord gäller då inte smff's försäkring. Så vi tog beslutet att endast medlemar i Åhus MFK eller RCFF fick flyga på Rinkaby. 100 spänn är vad medlemsavgiften är i Åhus MFK, det samma som RCFF. Åhus MFK tar inte in fler medlemar för tillfället.

Patrick Johnsson
        ordförande Åhus MFK
        :thumbup:Proud member of Jet-Skåne:thumbup:
        :1dontknow: Varför använda orginal när det finns kopior :viking:

Flyger
        Falcon 120 Jet-Spec 7,5kg
        Md 82 2st turbiner 7kg

På byggbordet
        Kangaroo
        Dc10 jet
        AMD Hawk jet

Radio
        Graupner Mc24 med Assan 2,4GH - Corona 2,4GH :crazy_pilot:

Kommentar

• jobex
          • maj 2006
          • 147

Hej Patrik

Jo, jag har sett det innan angående Åhus MFK och förstår precis, men personligen köper jag inte argumenten ändå....:-))

I Växjö har vi godkänt ett antal fält utöver vårt ordinarie, bara för att erbjuda våra medlemmar fler alternativ, så det går att lösa.

Vi får väl se nästa år om man blir medlem på något mer ställe, kanske Danmarks eller Norges modellflygförbund, det fixar ju också problemet eller hur?

Jag hoppas ändå vi kan träffas och flyga någonstans utan att ens behöva diskutera vilka klubbar eller förbund man tillhör, det är egentligen den frågan jag vill lyfta, man blir bara så trött, alltid roligare att se att alla är välkomna, utan undantag. Vill ni flyga på hårt gräs, är ni välkomna hem till mig, har ett bra fält 4 kilometer hemifrån.
          Mvh Johan B

Kommentar

• pilotkalle

Hej Patrik

Jo, jag har sett det innan angående Åhus MFK och förstår precis, men personligen köper jag inte argumenten ändå....:-))

I Växjö har vi godkänt ett antal fält utöver vårt ordinarie, bara för att erbjuda våra medlemmar fler alternativ, så det går att lösa.

Vi får väl se nästa år om man blir medlem på något mer ställe, kanske Danmarks eller Norges modellflygförbund, det fixar ju också problemet eller hur?

Jag hoppas ändå vi kan träffas och flyga någonstans utan att ens behöva diskutera vilka klubbar eller förbund man tillhör, det är egentligen den frågan jag vill lyfta, man blir bara så trött, alltid roligare att se att alla är välkomna, utan undantag. Vill ni flyga på hårt gräs, är ni välkomna hem till mig, har ett bra fält 4 kilometer hemifrån.
            Som du skriver så var det du själv som lyfte upp frågan vilket inte har med tråden att göra. Ämnet har varit på tapeten förut och anses som färdigdiskuterad, pajkastare har vi fått nog av här. Fortsättningen på tråden ska handla om det som Mulder gav som topic, JETe TACK ALLA I RINKABY, inget annat.
            Punkt.

Kommentar

• jobex
              • maj 2006
              • 147

Till Mulder

Hemskt ledsen att jag förstörde tråden för dig Mulder, inte meningen, även om jag kanske hade en liten misstanke om att det kunde bli så, ni hade säkert jättetrevligt på Rinkaby, det tvivlar jag inte en sekund på och jag hoppas fortfarande att vi kan träffas och flyga någonstans.

Till Peter:

Kan inte fatta att du får mina inlägg till pajkastning, man måste väl kunna diskutera förändringar/förbättringar, håller med dig om att det kunde skett i en ny tråd, men nu blev det inte så. Jag har absolut inget emot RCFF, även om jag inte är medlem. Ett sista ord, sen skall inte jag vara ivägen mer:

Min personliga åsikt är att ämnet inte är slutdiskuterat fören ALLA modellflygare är välkomna på ALLA meetings, oavsett om det är Jet-, Propeller-, El- eller vad som helst som arrangeras.

Ha det bra
              Mvh Johan B

Kommentar

• Sigun
                • aug 2007
                • 3942

Pilotkalle flyger supejet på Rinkaby

Glöm inte att klicka på HD knappen

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=QZAfVIBFLhE"]YouTube - Rinkaby 20090716 Pilotkalle flyger Superjet[/ame]

Kommentar

• Sigun
                  • aug 2007
                  • 3942

Kalle (Dragon) flyger sin Formost på Rinkaby med rök.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=TmzBqfQ3VQ0"]YouTube - Rinkaby 20090716 Dragon flyger Formost[/ame]

/Martin

Kommentar

• pilotkalle

Sigun, tack för dom fina filmerna, kul att flygningarna förevigas!!:thumbup:

Kommentar

• mulder
                      • nov 2006
                      • 1033

Håller med Peter mfl, tack för filmerna, tyvärr kunna jag inte närvara på Torsdagen men får uppleva dagen framför datorn istället. /Mulder
                      Flyger: JET
                      Bygger: I Composite
                      Motor: Turbin
                      Radio: Futaba

:thumbup::thumbup:JET SKÅNE:thumbup::thumbup:

Kommentar

• wesse
                        • maj 2007
                        • 5864

Ursprungligen postat av EmmY
                        En bild säger mer än tusen ord
                        Tur att ni hittade en som kunde ta en bild på er
                        Tack för de trevliga dagarna på Rinkaby och de underbara flyguppvisningarna

Ser framemot nästa jetmeeting på Rinkaby

varför står alla och håller upp tummarna??

bra bild Emmy:thumbup:

:love: Get high with hovering
                        not drugs :love:

Kommentar

• wesse
                          • maj 2007
                          • 5864

Ursprungligen postat av Dragon
                          Hej igen vänner!
                          Här kommer en liten filmsnutt till.
                          Om ni piloter som inte kom med på filmen undrar varför,
                          så beror det på att ni inte har blivit filmade med
                          min kamera!:( Men det snurrade fler därute så vi
                          ska nog få ihop någon film på er med!:thumbup:
                          Hälsningar
                          Kalle
                          Viddler.com - Jet-Meeting i dagarna tre - Uploaded by Jet-Dragon

tummarna upp lite här o där?? har jag missat någon ny trend eller??

Kalles lågsniff kunde dock varit lägre..moahahaha:lollypop:

:love: Get high with hovering
                          not drugs :love:

Kommentar

• Dragon
                            • dec 2007
                            • 572

Ursprungligen postat av wesse
                            tummarna upp lite här o där?? har jag missat någon ny trend eller??
                            Wesse har ingen koll!:stupido2:
                            -------www.ahusmfk.net------

Kommentar

• Dragon
                              • dec 2007
                              • 572

Tack för bilderna och filmerna Sigun!
                              Kul att ha som minne från
                              dom här härliga dagarna!:thumbup:
                              Hälsningar
                              Kalle
                              -------www.ahusmfk.net------