T/O problem med Gripen.
Mulder, kan du inte lösa Gripens rotations problem med att öka canardens utslag i själva starten? Kanske även då koppla gyro till höjdfunktionen så att den fortvarande blir stabil.
Med alla mixfunktioner och gyro som finns idag kan man lura många flygplan att flyga!! :sarcastic:
MVH/ HC
Skymaster Vs Jetlegend Jas 39 Gripen
Kollaps
X
-
Det var ju dumt att jag skrev att jag påbörjat ett bygge, nu måste jag ju ha kameran med mig i hobbyrummet också...
Skall se vad jag kan göra, men jag är kass på att komma ihåg det där med kamera, börjar snart bygga på allvar när bensinkärran är klar, så får vi se vad det kan bli.Lämna en kommentar:
-
-
Hej Mulder
Har det blivit något inköp ännu, eller har du bara glömt att berätta...
Själv har jag börjat montera LITE på L39 nu, motor är inköpt och nästan alla servon, så nästa säsong skall den flyga.Lämna en kommentar:
-
Jet till salu
Hej Mulder..
Titta på jet swedens hemsida. Köp och sälj..der finns en del intressanta modeller till salu...bl.a. mina!
'
mvh
PeteLämna en kommentar:
-
Nå, Mulder.
Hur går det med dina flygplansinköp, fortfarande beslutsångest eller??
När det gäller hur 39án beter sig vid start så finns en bra förklaring på
svensktmodellflygs jetforum skrivet av Tomas Lejon, tror jag han heter.
Kolla det så förstår man bättre.Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
-
-
Tjenare Mulder.
Blev nyfiken varför dom tydligen skulle vara lite känsliga framförallt vid start så
jag kollade lite på RCU och läste att huvudställen sitter för långt bak(skala) för att
modellen skall rotera på ett lätt o bra sätt. Kunde inte läsa nått om det är fixat
på dom senaste modellerna. Vingprofilfel fick jag inte fram nått om tyvärr.
Airworld har också en Gripen som är större, kolla på deras hemsida.Senast redigerad av Mange Lundin; 2009-08-15, 23:03.Lämna en kommentar:
-
Skymaster Vs Jetlegend Jas 39 Gripen
Suck nu börjar det bli jobbigt, skulle helst vilja ha en modell med 1600-1800mm mellan spettsarna men nu har en viss Backfire flygare rört om i skallen på mig:banghead: har fastnat för en 39a Gripen. spännvid ca 1350mm
Jetlegend har en och Skymaster har en, någon som vet mer om dessa modeller eller skall man släppa dessa helt? Hoppas någon kan tipsa mig /MulderSenast redigerad av mulder; 2009-08-16, 17:28.Taggar: Ingen
Lämna en kommentar: