Skymaster Vs Jetlegend Jas 39 Gripen
Kollaps
X
-
Mulder för f-n. Köp nu en 39á för då kan man se tre goooa svenska jaktkärror
nästa säsong i Skåne. Draken , Viggen , Gripen. Kan det bli bättre eller.
Ska detta bli verklighet hänger det på dej, Hahahaha.Lämna en kommentar:
-
-
-
Ok, och hur känner man av att stället är utfjädrat? vad för givare el dyl behöver man då? eller andra prylar? MVh Mulder(PWM = Pulse Width Modulation) Blir nån form av hembygge då. Är inte speciellt insatt i just programmering av microprocessorer, men det jag tänker mig är följande: Insignalen från mottagaren till microprocessorn ändras i microprocessorn och gör signalerna "större" till canardservot, så länge kriteriet "weight on nosewheel" är uppfyllt. Så fort stället är utfjädrat så är det ren mottagarsignal som går till servot.
Garanterat enklare är det ju att förlänga nosstället
Lämna en kommentar:
-
(PWM = Pulse Width Modulation) Blir nån form av hembygge då. Är inte speciellt insatt i just programmering av microprocessorer, men det jag tänker mig är följande: Insignalen från mottagaren till microprocessorn ändras i microprocessorn och gör signalerna "större" till canardservot, så länge kriteriet "weight on nosewheel" är uppfyllt. Så fort stället är utfjädrat så är det ren mottagarsignal som går till servot.
Garanterat enklare är det ju att förlänga nosstället
Lämna en kommentar:
-
Nu är jag inte med i matchen, vad är en pwm-kontroller och hur funkar det? /MulderLämna en kommentar:
-
Weight on wheels dual rate?
Så länge noshjulet har vikt på sig så har canarden mer utslag. Borde bli skalalikt också. Dock så kanske det krävs nån pwm-kontroller med tillhörande mjukvara? Har inte sett nå liknanade iaf.
Lämna en kommentar:
-
Självklart hjälper det en del med positiv anfallsvinkel på canarden vid start. Men faktum kvarstår att många haft problem med rotation vid start. (Först händer ingenting vid stort höjdroderutslag sen plötsligt stiger planet nästan lodrätt. Gäller även Rafalen. Denna typ av flygplan är baktunga i fullskala. I modell är tyngdpunkten längre fram därav problemen. Det var därför jag rekommenderade att flytta huvudställen lite längre fram för att motverka detta samt lite längre noshjulsben. Det är ett botemedel som visat sig fungera.Lämna en kommentar:
-
Förstår faktiskt inte erat problem o tanka. Ni behöver inte flytta landställsben eller ställa kärran i en onaturlig vinkel.Håller med Jakob, ivarjefall med noshjulbenet. Flytta huvudställen blir nog lite
mycket jobb ändå. Att laborera med gyro med ett plan med canard kan nog
vara spännande, positivt menat. Har ni inte sett på killen från staterna, tror
deras sida heter rcpower.com. Dom labbar mycket med gyro med fantastiska resultat.
Se till att canarden har possitiv ALFA-vinkel under start så roterar kärran fint.
En i klubben hade en (den kinesiska) tom förra året då den tragiskt försvann.
Innan ni säger att jag har fel, kolla mitt yrke:stupido2:
MvhLämna en kommentar:
-
Problemet är väl att den är förlik fullskalan, står man i banänden på F17 och kollar starterna på 25meter avstånd så ser man att det mesta som kan röra sig gör det.
/MulderLämna en kommentar:
-
Jag har hört nåt om att använda canarden som höjdroder och elevons som skevroder.
Borde kunna hjälpa till att lyfta nosen i starten. (Det var Einar J jag tjuvlyssnade på!)
JonasLämna en kommentar:
-
Rättelse av hemsida till RCPowers.
www.rcpowers.com ska det vara, mycket nöje.......Lämna en kommentar:
-
Håller med Jakob, ivarjefall med noshjulbenet. Flytta huvudställen blir nog lite
mycket jobb ändå. Att laborera med gyro med ett plan med canard kan nog
vara spännande, positivt menat. Har ni inte sett på killen från staterna, tror
deras sida heter rcpower.com. Dom labbar mycket med gyro med fantastiska resultat.Lämna en kommentar:
-
Hej!Mulder, kan du inte lösa Gripens rotations problem med att öka canardens utslag i själva starten? Kanske även då koppla gyro till höjdfunktionen så att den fortvarande blir stabil.
Med alla mixfunktioner och gyro som finns idag kan man lura många flygplan att flyga!! :sarcastic:
MVH/ HC
Tror det är enklare att flytta fram huvudstället ngt samt lite högre noshjulsben så ska problemet vara löst.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: