Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Vill bara påpeka att detta inte är ett meet, utan bara en träff där vi träffas och flyger.
Inga tält eller liknande kommer ställas upp.
Okay ,men!! Den film du la ut, där du i princip förföljde cyklisten och de gående på årsta fältet är något som vi i Tullinge MFK hoppas slippa se hädanefter.
Tim! Eftersom vi modelflygare i (TMFK) stockholm har fått tillbaka det fält som många med mig, lärde sig att flyga på en gång i tiden.
Så förutsätter jag att du hajar att vi ska vara rädda om den unika möjligheten med "vårt" fält...
Det är som sagt inte många SMFF anslutna klubbar som har möjligheten att kunna flyga mitt i centrala Stockholm. Hälsningar Lasse P
Senast redigerad av Ultra Bandit; 2011-07-24, 18:47.
Jag föreslår att folk tar en titt på Tullinge MFK's webbsida och läser på lite på deras fältregler för Årstafältet innan vi dyker upp. Det kan aldrig skada, eller hur? Man kan antagligen tänka sig att det är god kutym att följa deras fältregler oavsett om man är medlem i klubben eller inte.
Max 250 x 220m är ingen vidare FPV fält.
Speciellt inte med 50m säkerhetsavstånd mellan människor.
Känns lite som att klubbars regler ofta baseras på 80-90-tals utrustning med opålitlig elektronik
i ett tungt plan med en vrålande röjsåg i nosen.
Tänk på det egentliga riskmomentet och jämför med tex. resan i trafiken till fältet.
Kommer det att komma sändeffektspolis också?
Kommentar