Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Vallentuna MFK tackar alla de (tre stycken + undertecknad) tappra FPV/multikopter-flygare som dök upp och trotsade elementen! Vid bättre väder, lämpligtvis en strålande vinterdag, kommer det anordnas fler sammankomster om intresse finns.
Den här tråden måste ju bumpas nu när mina flygplan börjar komma i form. Träff i vår i närheten av Uppsala (+/- 10 mil)?
Väntar bara på islossninen så man slipper ha sändaren i åkpåse.
Vallentuna MFK har som tidigare sagts planerat en FPV-träff på fältet i Vallentuna. Träffen verkar bli något senare än planerat (vilket skulle varit ungefär nu).
Förslag på lämpliga datum som inte krockar med andra modellflygevenemang i området?
Låter trevligt. Dokc upplåst den närmast veckan eller två men ko med förslag så kommer jag om jag har möjlighet. Finns inget intressant flygområde i Uppsalatrakten? Toppfältet är ju föga upphetsande även om det är bra start och ladningsområde.
MVH / Kajaken
__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)
Kan helgen 23-24 juni passa eller är den för nära? Toppfältet blir det nog inte, vi kör på klubbens ordinarie fält då det finns fina faciliteter där. Dock med viss reservation eftersom det står en DC3:a och några andra fina fullskalaplan i angränsning till vårt fält, ska se om dessa kan flyttas för att minska risken för olyckor.
Kommentar