70km tur och retur på 2615mAh

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Boopidoo

• dec 2008
    • 1937

70km tur och retur på 2615mAh

Om ni inte har sett det redan så måste jag bara tipsa om FPV-guden R.Montiel som har gjort det igen. Nu har han flygit över 70km bort och tillbaka med sin motorseglare. Totalt använde han motorn i bara 24s och använde totalt enbart 2615mAh under flygningen som varade i nästan 4,5h.

Han använder sig av Thomas Scherrer LRS UHF och Rangevideo OSD, oklart om det är V4 eller V5.

Tråden på RCG: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1624573

KMZ-fil (kan öppnas med Google Earth): https://docs.google.com/open?id=0B2C...eU5wOFFkdS1rQQ
  • UndCon
    • apr 2009
    • 2886

Tur han är långt borta...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
      • 1937

Varför?

Kommentar

• kajakmannen
        • jun 2006
        • 1471

Han verkar ha bra koll på grejorna det måste man ge honom cred för. Imponerande bedrift.

MVH / Kajaken
        __________________________________________________ ___________________
        FPV och multirotor
        RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
        Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• Blomster
          • okt 2010
          • 217

Jo han har koll på vad han håller på med ... hmm jag får störningar efter ca 600 meter med min easystar och har då använt lika mycket mah som han :sarcastic:, blir snart FPV igen när värmen kommer tillbaka.

Kommentar

Arbetssätt...