Västerås FPV flygare.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • serasia
    • okt 2008
    • 12

Västerås FPV flygare.

Hej.
    Tänkte kolla om det fanns fler i Västerås trakten som flyger FPV. Vore kul att höra va ni har för projekt och vart n flyger?

Själv håller jag till mest utanför Skultuna på en egen liten plätt.
  • Nephre
    • apr 2012
    • 33

Det räknas ju inte riktigt som västeråstrakten men det är inte skitlångt ifrån. Örebroare och har precis börjat med detta. Flyger mest på fälten runt området där jag bor (lundby) men är alltid sugen på att flyga på nya ställen, både fpv och på vanligt sätt, LoS

Kommentar

• serasia
      • okt 2008
      • 12

Ursprungligen postat av Nephre
      Det räknas ju inte riktigt som västeråstrakten men det är inte skitlångt ifrån. Örebroare och har precis börjat med detta. Flyger mest på fälten runt området där jag bor (lundby) men är alltid sugen på att flyga på nya ställen, både fpv och på vanligt sätt, LoS

Lite för lång för att flyga över… va flyger du för något? Själv håller jag just nu på med en ny warbird som jag vill få klart.

Kommentar

• DennanHMFK
        • maj 2006
        • 1135

Nephre kommer till oss i Hallsta på lördag med sin FPV och annat rc.
        kika ut du med då.
        medlem i HMFK
        www.hallstamfk.se
        min tube: http://www.youtube.com/profile?user=Dennan83

Kommentar

• Nephre
          • apr 2012
          • 33

Jag har en kinetic 800 motorseglare, en vinge och en bixler, allt från hobbyking. Bixlern är den jag fpv:ar med för tillfället.

Precis som Dennan säger ska jag till hallsta på lördag och leka så det står härliga till, både med flyg och bil

Kommentar

• serasia
            • okt 2008
            • 12

Fasiken va kul, jag tror dock att jag inte hinner ut på Lördag. Men kommer gärna en annan gång.

va gick ditt paket på från hobbyking om mna får fråga?

Kommentar

• Nephre
              • apr 2012
              • 33

Svårt att säga då jag inte tog allt i samma paket utan jag har beställt lite då och då under hela våren. Men Kinetic:en har jag för mig gick på ca 60$, Bixlern ca 50-55$ och vingen var skitbillig, 20$. Men sen har det ju blivit massa annat också, en Turnigy 9x, Fat shark goggles, frsky modul, motorer, esc, servon osv så jag har nog lagt ut på tok för mycket egentligen. Får hålla mig i skinnet ett litet tag

Kommentar

• DennanHMFK
                • maj 2006
                • 1135

fick testa Nephres fpv i lördags, har aldrig flugit med det förr, eller ens tittat i ett par såna brillor.
                fäään vad ballt det var!

får se om man kanske kan fixa sig ett sånt system i sommar, dock med en display ist för glasögon till en början.
                usch vad fränt det var!:applouse:
                medlem i HMFK
                www.hallstamfk.se

Kommentar

• serasia
                  • okt 2008
                  • 12

Kan du inte lägga upp lite bilder på ditt bygge Nephre? Vore kul att se va du har för något och hur allt hänger ihop...

Kommentar

• Nephre
                    • apr 2012
                    • 33

Ska se om jag hinner fixa det senare, nu måste jag hoppa i säng. Annars kanske du kan kolla in bild 160 i den här länken:

Hoppas det är ok med dig att jag snor din länk på det här viset Dennan?

Kommentar

• serasia
                      • okt 2008
                      • 12

Jag hitta denna till ett bra pris, vet någon av er hur kvaliten är? jag vill ha ett system som har bra räckvidd

http://www.sunsky-online.com/view/13088/1.2GHz+1500mW+8+Channel+Digital+Wireless+AV+transm itter+%26+receiver.htm

tänkte sedan sätta in och flyga med en x8 efter att ha kört tidigare modell i backen allt för fort

Tvtoto Official: Login & Daftar Resmi. Nikmati akses aman lewat link alternatif terpercaya, anti-blokir, cepat, dengan tim support 24/7.

Kommentar

• DennanHMFK
                        • maj 2006
                        • 1135

Ursprungligen postat av Nephre
                        Ska se om jag hinner fixa det senare, nu måste jag hoppa i säng. Annars kanske du kan kolla in bild 160 i den här länken:

Hoppas det är ok med dig att jag snor din länk på det här viset Dennan?

lugna puckar

ja då har man Serasia IRL, iofs flera gånger, fast inte vetat om det. haha
                        medlem i HMFK
                        www.hallstamfk.se

Kommentar

• DennanHMFK
                          • maj 2006
                          • 1135

ja den där x8 har jag sett förut, tror HAB har den också.
                          riktigt läcker kärra, lite alienish. hehe
                          medlem i HMFK
                          www.hallstamfk.se

Kommentar

• serasia
                            • okt 2008
                            • 12

Ursprungligen postat av DennanHMFK
                            ja den där x8 har jag sett förut, tror HAB har den också.
                            riktigt läcker kärra, lite alienish. hehe
                            nu har jag inte koll på vad HAB är för ställe?

Kommentar

• DennanHMFK
                              • maj 2006
                              • 1135

hab.se minns inte vart dom ligger, men det är i sverige varje fall. hehe
                              medlem i HMFK
                              www.hallstamfk.se

Kommentar

Arbetssätt...