FPV-råd för Bandvagn/plog

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kvaddcopter
    • jun 2013
    • 72

Ursprungligen postat av Corpze
    Aha, det är ett skapat problem alltså finns inom alla hobbys tills man provat och inga problem dyker upp och man undrar vad alla menar :-D

hur ömtåliga är de antennerna? Bandvagnen kommer nog få känna på lite stryk nämligen, idag körde jag nedför en trappa och när den planande ut är den bakre panelen lite halvt utsatt. En stel pinne känns iaf mer stryktålig är en ståltrådsvisp

http://youtu.be/oVeYCtGiqU4

Ungefär så ja, finns ju ett ganska stort antal i sverige som kör både utom synhåll och på "Olagliga" frekvenser. Och jag har inte hört om några incidenter i sverige ännu.

ja de bör ju helst behålla formen för att fungera, så lite ömtåligare är de.

Du får bygga en liten "rollbar" så att den skyddas Fördelen är ju att du slipper multipathing om du ska köra mellan en massa hus osv, samt att kina antennerna inte alltid är gjorda för en specifik frekvens.

Mycket häftigt projekt måste jag säga, hoppas det kommer fler filmer
    Senast redigerad av Kvaddcopter; 2014-03-08, 23:36.

Kommentar

• Kenneth E
      • okt 2006
      • 3445

Kanon, en sådan skulle ja vilja han släpper bära den. Tänk en sådan i return to home. När man vaknar på morgonen står den på plats redo för nästa uppdrag.
      Häftig pryl, är där någon tanke till vad du skall använda den till?
      Ken
      DS-24 operatör.
      Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
      Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
      FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Kvaddcopter
        • jun 2013
        • 72

Såg den här på blocket nyss och tänkte genast att den var ganska lik din robot ;D

Kommentar

• Ålänning
          • maj 2007
          • 6807

Cool!!! :-D Sätta kameran i en gyrostabiliserad gimbal?
          www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Corpze
            • feb 2014
            • 47

Va kul att ni gillar bygget

Kommer nog hur som helst att prova mig fram med vanlig plastantennen som följer med sändar/mottagarkitet och se hur långt det räcker.

Har ni några tips på hur man skall hänga upp kameran för att få bort så mycket vibrationer som möjligt (och det skakar rätt rejält!)

Någon gyrostabiliserad blir det dock inte, däremot ser dessa gummikuddupphängda plattorna ok ut, funkar de lika bra? På sikt skal jag väl iaf montera kameran i ett pan-tiltfäste iaf.

Det finns ganska många liknande robotar i staterna, men priserna är ju som synes hutlösa. Gillade dock styrningen på den länkade roboten

Kommentar

• PÖ
              • maj 2007
              • 499

Ett bra sätt att få bort vibrationer är att ha så mycket vikt som möjligt på den dämpade plattan tillsammans med kameran. Batteripacket till exempel

Kommentar

• Kvaddcopter
                • jun 2013
                • 72

Gummidämpare bör funka, finns annars ngt som kallas "wire rope isolator", (finns reviews på youtube) som är lite mer "heavy duty" möjligtvis

Har du provat med kamera? Vanliga FPV kameror brukar inte lida så jättemycket av vibrationer är min uppfattning, gopro inspelningar är dessto svårare att få helt rena.

Kommentar

Arbetssätt...