Video redigering.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

Video redigering.

Jag kör PAL och det fungerar kanon sedan på alla apparater jag testat i Sverige.
    25/50 fps 1080 eller 2.7, provade tidigare 30/60 och efter förklaring av proffs fotograf skillnaden så kör jag nu PAL.
    Senast redigerad av Kenneth E; 2014-04-26, 15:12.

Kommentar

• Flygsmurfen

• sep 2006
      • 1341

Jag har noll koll på film.
      Har köpt Pinnacle Studio 15 men det krachar ofta.
      Finns det någon bra guide att läsa om grundläggande teknik för filmhantering?
      Har fått klart för mig att filerna bör packas upp innan redigering men har ingen aning om hur än så länge?
      Vore kul att utforska det här med film mera.
      // Mats W
      Flygsmurfen

Kommentar

• Kenneth E
        • okt 2006
        • 3445

Då kan jag inte fråga dig om det är ett bra program jag tänkte köpa det på elgiganten

Kommentar

• Halcon
          • jun 2006
          • 512

Någon som provat adobe premiere elements?

Kommentar

• PinDuke
            • jun 2012
            • 494

Kör GoPro Studio 2.0 på en 4 år gammal laptop och det funkar OK.
            Dock ganska begränsat program jmf mot tex Vegas eller Adobe varianterna.
            Fördelen med GP Studio är att det är gratis och att en apa kan lära sig det på en kväll.

Kommentar

• Ålänning
              • maj 2007
              • 6809

Ursprungligen postat av Halcon
              Någon som provat adobe premiere elements?
              Intresserad av svar på den jag med, lite lutat mot den nästa gång, om den inte är sämre än Vegas förstås, men har förstått att Adobes fixar bättre slutkvalitet.
              www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Halcon
                • jun 2006
                • 512

Ursprungligen postat av PinDuke
                Kör GoPro Studio 2.0 på en 4 år gammal laptop och det funkar OK.
                Dock ganska begränsat program jmf mot tex Vegas eller Adobe varianterna.
                Fördelen med GP Studio är att det är gratis och att en apa kan lära sig det på en kväll.
                Då låter det som om det skulle passa mig perfekt .....

Får väl börja med gopro studio och sen gå vidare till premiere elements.

Kommentar

• simonarvestrand
                  • jan 2012
                  • 3850

när goprostudio håller sig i liv så tycker jag det är riktigt bra för att snabbt klippa bort oönskade delar och lätt fixa ljus och färg. men det är just till förberedande inför ihopklippning som jag försöker använda det .

Kommentar

• Stiffe
                    • jan 2012
                    • 991

Pinnacle Studio 15 ultimate tycker jag funkar fint , nu är det senaste 17 väl , tycker det är bättre än Adobe Premiere som jag också har , det bästa jag provat inte på min egen dator är Mac s Final cut pro som många proffs använder och faktiskt inte är så himla dyrt om man nu hade en Mac
                    Senast redigerad av Stiffe; 2014-04-28, 15:08.

Kommentar

• Kenneth E
                      • okt 2006
                      • 3445

Det kanske var P 17 som jag tittade på, verkar ha det jag är intresserad av. Vet inte om GoPro går att köra direkt in i programmet, vilket vore en fördel.
                      Samarbetar de med någon kamera tillverkare?

Kommentar

• Stiffe
                        • jan 2012
                        • 991

Ursprungligen postat av Kenneth E
                        Det kanske var P 17 som jag tittade på, verkar ha det jag är intresserad av. Vet inte om GoPro går att köra direkt in i programmet, vilket vore en fördel.
                        Samarbetar de med någon kamera tillverkare?
                        Du får ladda ner filmen tex på skrivbordet och sen hämtar du den därifrån eller vartsomhelst på datorn , om de samarbetar med någon kameratillverkare vet ej , i vilket avseende menar du ?

Kommentar

• RCLifeOn
                          • maj 2014
                          • 72

Hejsan, jag har videoredigerat i många år nu och testa många kända program som Movie Maker, Cyberlink Powerdirector, Sony Vegas och Premiere Pro (After Effects). Dock har jag nu ett program som heter Lightworks som är ett relativt okänt program, men används både på amatör och professionell nivå. Och det är gratis!

Som sagt har jag några års erfarenhet och även om jag älskade Premiere Pro och Cyberlink so kostar det pengar. Lightworks är gratis och gör jobbet minst lika bra som Cyberlink som kostar 100$! Programmet kan vara lite svårt att lära sig i början, men när man väl lär sig så är det hur bra som helst!

Kommentar

• Kenneth E
                            • okt 2006
                            • 3445

Lightwork, skall kolla på det. Någon som testat Adobe premium/ Pinnacle , de senast versionerna tror det är 12/15, men är osäker. Skulle vilja köpa in en av dessa är det någon skillnad eller det är skit samma? Såg dem på Elgiganten.

Kommentar

Arbetssätt...