FPV 250 tävlingar 2015 och idéer kring detta

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Xermalk
    • jul 2013
    • 672

Ursprungligen postat av Ålänning
    Jag tror fortfarande på avspärrningsband liggande på marken. =)
    Men det blir ju jobbigt att sätta upp/plocka ihop. Speciellt när det blåser lite.

Kommentar

• Ålänning
      • maj 2007
      • 6807

Ja men det är enklare att köpa en rulle i butiken, rulla ut den, placera stenar eller nåt... rufsa ihop och släng. Än att tillverka pilar som syns sämre, tänkte jag. =) http://www.clasohlson.com/medias/sys...3016459294.jpg Jag får väl bygga en egen bana då dammit!! ;-) Jag borde ha en bunt rullar nånstans...
      www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• cmeijer
        • maj 2009
        • 101

Vi testar ny pil placering på lördag.
        ni har väll sett att det blir tävling på Skövde modellmarknad den 7/3 :-)

Kommentar

• Xermalk
          • jul 2013
          • 672

Verkar som att metalldanny kör med vända badminton nät.

Kommentar

• Ålänning
            • maj 2007
            • 6807

Jevvlars! Det börjar gå undan. Kvaliteten i filmen räcker säkert till för att se var man flyger, men hur ser det ut i filmen från FPV-kameran? Fattar inte hur det räcker till, tycker jag alltid haft lite svårt se djup i den dåliga kvaliteten... men å andra sidan använder man inte så mycket djup utan mest i alla andra riktningar. =) Dessutom så är det väl en vanesak. Har en perfekt park utanför mig för 250-flygning. Små vattenområden med promenadbroar, träd och knappt nån buske, ej högt gräs nu på sommaren, promenadvägar och stigar man kan "stänga av"... dreggel... måste nog ha en 250... ;-)
            www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Xermalk
              • jul 2013
              • 672

Det är väldigt viktigt med bra glassögon i dom hastigheter, samt att man max kör med en 2.8mm lins. Med 2.1 försvinner för mycket av detaljerna.

Sen att se djup är en vanesak. Man lär sig fort att använda referenser när man flyger. Exempelvis man vet hur stora visa träd/stenar osv är.

Och mycket, mycket träning.

Kommentar

• MasterZap
                • nov 2013
                • 158

2.8? Nej nej, du vill ha så vidvinkligt som möjligt så man har tydlig överblick tycker jag...!

/Z
                Zap Andersson | @MasterZap | Videos: http://www.youtube.com/user/ZapAndersson
                - - - - - - - - - - - - - - "The Ground is for Dead People" - - - - - - - - - - - - - -
                Admin i Facbookgruppen "FPV Sverige" och arrangör av http://KopterFest.com

Kommentar

• Xermalk
                  • jul 2013
                  • 672

Med 2.1 tappar man för mycket detaljer. Men det beror helt på vilken typ av bana man tävlar på.
                  Stora öppna fält utan hinder, Då är såklart 2.1 bäst. Tävlar man däremot i en skog eller liknande, där det finns tunna grenar och buskar. Så är en 2.8 lins betydligt bättre.

Kommentar

• kajakmannen
                    • jun 2006
                    • 1471

jag kör 2.1 i skog funkar bra att flyga med mindre vidvinkel blir som att flyga med skygglappar
                    __________________________________________________ ___________________
                    FPV och multirotor
                    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
                    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• simonarvestrand
                      • jan 2012
                      • 3850

Ursprungligen postat av kajakmannen
                      jag kör 2.1 i skog funkar bra att flyga med mindre vidvinkel blir som att flyga med skygglappar
                      Skulle säga att det är högst personligt och beror på flygstil. jag kör med 2,8 och trivs med det och inte alls med 2,1
                      tycker att man får planera flygningen lite mer med 2,8 men det passar mig
                      ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
                      |FPV STUFF|
                      |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
                      |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
                      | DJI Inspire 1 |
                      |TERMIK OCH HANG |
                      |
                      Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
                      |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• Xermalk
                        • jul 2013
                        • 672

Jag flög 2.1 från början, nu flyger jag med en mobius "a" lins från en kass kamera.
                        Ingen aning om vad den klassas som, men bilden är underbar.
                        Dock kommer jag behöva fixa en tilt mekanism till fpv kameran, då jag inte kan se horisonten lika bra.

Funderar faktiskt på att köpa mobius "c" linsen för att testa. Det är rejäl skillnad på linskvaliten, jämfört med de billiga 4-5$ linserna som sitter på från början.

Kommentar

• kajakmannen
                          • jun 2006
                          • 1471

BTW, drar till Motala på fredag men är för tight tidsschema för att titta förbi Simon
                          __________________________________________________ ___________________
                          FPV och multirotor
                          RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
                          Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• simonarvestrand
                            • jan 2012
                            • 3850

Ursprungligen postat av kajakmannen
                            BTW, drar till Motala på fredag men är för tight tidsschema för att titta förbi Simon
                            ok. trist. då kan ju stanna och hänga med till skövde på lördag annars
                            ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
                            |FPV STUFF|
                            |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
                            |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
                            | DJI Inspire 1 |
                            |TERMIK OCH HANG |
                            |
                            Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
                            |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

Arbetssätt...