FPV quad träff i Stockholm

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MasterZap
    • nov 2013
    • 158

Hittat? Det där är bilder från tidigare KopterFest's, speciellt titelbilden är ju kul, som är när vi hade besök av fullskalemaskin....

/Z
    Zap Andersson | @MasterZap | Videos: http://www.youtube.com/user/ZapAndersson
    - - - - - - - - - - - - - - "The Ground is for Dead People" - - - - - - - - - - - - - -
    Admin i Facbookgruppen "FPV Sverige" och arrangör av http://KopterFest.com

Kommentar

• thomasse
      • feb 2015
      • 5

Klicka på bilden för större version

Namn: Capture1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 57,3 KB
ID: 504276
      Min är helt nybyggd och detta blev premiärturen med FPV, tyvärr väldigt blåsigt!

Dock sluta resan för 1 av drönarna efter bara 5min flygning, det blev en hård landning i backen.
      Tog också ett tag att komma igång då vi var tvungna att ändra kanaler på sändarna, och dom satt lite knepigt till.

Kommentar

• marcus_sthlm
        • jan 2015
        • 24

Snygg bild och film. Vad är det för platser? Har ett gäng saker på väg in nu. Räknar med att ha en 250mm Strider klar om 4 veckor men träffade det kinesiska nyåret i beställningen. :S
        Senast redigerad av marcus_sthlm; 2015-02-22, 05:44.

Kommentar

• thomasse
          • feb 2015
          • 5

Ursprungligen postat av marcus_sthlm
          Snygg bild och film. Vad är det för platser? Har ett gäng saker på väg in nu. Räknar med att ha en 250mm Strider klar om 4 veckor men träffade det kinesiska nyåret i beställningen. :S
          Vi har varit på 2 ställen och flugit.
          Det är ett grustag i upplands bro, samt en återvinnings station i Kungsängen.

Min senast flygning åt upp 8 propellrar, en fatshark antenn m.m.
          Så tillbaks till ritbordet och beställa nya saker.

Drone selfie (Vi fick även besök av en polis helikopter som åkte över oss, blev lite små nervös men den åkte vidare)Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_22022015_160703.jpg
Storlek: 51,1 KB
ID: 504289
          Klicka på bilden för större version

Namn: Untitled2.png
Storlek: 598,5 KB
ID: 504290
          Senast redigerad av thomasse; 2015-02-22, 16:19.

Kommentar

• marcus_sthlm
            • jan 2015
            • 24

Jag kommar att köra lite varje dag hela påsken. Lördag, Söndag, Måndag i mån av väder. Om någon i eller runt Stockholm är sugen på sällskap så skulle det vara väldigt trevligt!

Mvh
            /Marcus

Kommentar

• Kimp
              • feb 2015
              • 60

Får se om jag har min första drönare klar tills dess men jag är gärna med på en sån träff!

Kommentar

• Nimbus-Bert
                • dec 2012
                • 305

Hittade ni någon bra plats i Kallhäll? Mitt tips är åk mot Bodaäng så långt det går och parkera där. Gå sedan vidare på vägen så kommer ni fram till ett hus på vänster hand. Där borde vara en bra plats att träna på.http://www.panoramio.com/photo/53178...=kh.google.com
                Difference between men and boys is the price of their toys

Kommentar

• remsan
                  • jul 2012
                  • 595

Jag kommer också att köra de närmaste dagarna, norr om Sthlm.

/Remus

Ursprungligen postat av marcus_sthlm
                  Jag kommar att köra lite varje dag hela påsken. Lördag, Söndag, Måndag i mån av väder. Om någon i eller runt Stockholm är sugen på sällskap så skulle det vara väldigt trevligt!

Mvh
                  /Marcus
                  .................................................. .............
                  http://www.youtube.com/user/picmovmedia

Kommentar

• thomasse
                    • feb 2015
                    • 5

Väntar på delar, och måste köpa en ny gopro.

Blev lite mos efter senaste försöket att köra under saker istället för över.

Kommentar

• MasterZap
                      • nov 2013
                      • 158

KopterFest i Eskilstuna på Måndag (annandag påsk!) Välkomna alla glada flygare!

Evenemang i Eskilstuna, Södermanlands län av KopterFest den måndag, april 6 2015 31 inlägg i diskussionen

(Regga gärna via Facebook om ni kommer så vi kan räkna på fikabröd och annat )

/Z
                      Zap Andersson | @MasterZap | Videos: http://www.youtube.com/user/ZapAndersson
                      - - - - - - - - - - - - - - "The Ground is for Dead People" - - - - - - - - - - - - - -
                      Admin i Facbookgruppen "FPV Sverige" och arrangör av http://KopterFest.com

Kommentar

• Copterdude
                        • maj 2012
                        • 1269

Ursprungligen postat av thomasse
                        Väntar på delar, och måste köpa en ny gopro.

Blev lite mos efter senaste försöket att köra under saker istället för över.
                        Kan vara värt att kolla in denna kamera om du planerar att flyga in i saker, blir lite billigare
                        Vad jag läst ska det nästan vara GP4 kvalle om man planerar att filma 1080 60FPS men du får kolla lite youtube videos och avgöra
                        då man nog inte ska lite på vad som står på nån sida på nätet hehe.

Billigare länk.

Senast redigerad av Copterdude; 2015-04-04, 10:59.

Kommentar

• remsan
                          • jul 2012
                          • 595

Är också sugen på den lilla kameran nu när min Mobius gick sönder....

Ursprungligen postat av Copterdude
                          Kan vara värt att kolla in denna kamera om du planerar att flyga in i saker, blir lite billigare
                          Vad jag läst ska det nästan vara GP4 kvalle om man planerar att filma 1080 60FPS men du får kolla lite youtube videos och avgöra
                          då man nog inte ska lite på vad som står på nån sida på nätet hehe.

Billigare länk.

http://www.surveilzone.com/Xiaomi-Yi...hite%29-g-1333
                          .................................................. .............
                          http://www.youtube.com/user/picmovmedia

Kommentar

• Stickshaker
                            • apr 2015
                            • 1

Hej, novis på forumet och quad. Har precis i dagarna knåpat ihop en 250 quad med fpv som föräldraledighetsprojekt... Tycker det verkar riktigt skoj med "race" och är därför intresserad av att köra med någon/några om det passar under våren (gärna i norra sthlm). Är som sagt nybörjare, så race är kanske i ett senare skede... /Anders
                            Senast redigerad av Stickshaker; 2015-04-05, 10:12.

Kommentar

• cklinga
                              • nov 2014
                              • 53

Jag är gärna med och kör också, bor i Västerort. Har både en Discovery med gimbal och en 250.
                              TBS Discovery m. gimbal för finflygning, ZMR250 för fulflygning

Kommentar

• dvogonen
                                • jul 2012
                                • 491

Prognosen är att våren återvänder med bra flygväder imorgon. Varmare, nästan ingen vind och i bästa fall fall sol. Jag har för avsikt att ta mig till Årstafältet och flyga miniquad där imorgon efter lunch. I väntan på FPV-grejor får det bli LOS.

Det brukar för det mesta dyka upp några stycken med varierande flygetyg när vädret är tjänligt. Ju fler som dyker upp, desto trevligare är det!

Kommentar

Arbetssätt...