Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Som sagt, det ska bli spännande om datainspektionen reagerar. När jag pratade med dem senast lät det som att med den lag som gäller ska alla kameror man inte håller i handen räknas som kameraövervakning. Det blir många tillstånd och undantag här
Som sagt, det ska bli spännande om datainspektionen reagerar. När jag pratade med dem senast lät det som att med den lag som gäller ska alla kameror man inte håller i handen räknas som kameraövervakning. Det blir många tillstånd och undantag här
Polisen med flera statsflyg är undantagna enligt kameraövervakningslagen. Detta är inget nytt utan kameror har funnits länge på polisens helikoptrar inklusive deras senaste inköp:
Foto: Bell
Meh, blev det inte roligare än så. Hade varit lite mer skoj om de köpt något som SAAB gör själva.
Kort om vad de köper då, det står ju inte så mycket på AeroVironments hemsida. Deras lilla Qube väger in på 2.5kg med last (värme- och färgkamera) och flyger upp till en kilometer i 40 minuter på en laddning.
Om jag inte missminner mig så pyttsar de ut nästan 2 miljoner per flygmaskin, inkl. utbildning, underhåll och support. Någon som vet mer än mig som kan tycka till om det är rimligt?
Kommentar