Styrkortet paja efter plastidip

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Redrobjem
    • nov 2014
    • 327

    #1

    Styrkortet paja efter plastidip

    Led lamporna lyser men jag kan inte armera och jag får sporadisk kontakt när jag pluggar in den i datorn. Accelerometern verkar inte heller lira. Jag har inget plastidip på USB kontakten eller de pins jag använder. någon som har nån idé vad som kan ha hänt?

    Tillägg: Motagaren funkar och får kontakt med sändaren. Använder S-bus.
    Senast redigerad av Redrobjem; 2016-01-28, 06:04.
  • Fluf
    • jul 2012
    • 1580

    #2
    Gissningsvis antingen bootad innan dippen var genomhärdad (om lösningsmedlet är ledande) eller ESD skada vid hantering kring dipningen.

    Kommentar

    • Redrobjem
      • nov 2014
      • 327

      #3
      Den hade hela natten på sig att härda så det är nog lugnt. Kom på en sak kan man få den effekten om man vänt servokabeln (på motagaren) och signalkabeln agerar jord istället. Eller skulle man inte få någon ström alls till motagaren? Jag är inte hemma just nu så jag kan kolla det.

      Kommentar

      Arbetssätt...