Nya tokerier gällande drönare

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lewenhaupt
    • sep 2016
    • 4

Ursprungligen postat av SniffSwe
    Om dom bara kunde lägga till i den texten något i stil med: "och kan operera längre tid än 2 timmar utan handhavande på plats" så skulle de flesta normala kameror falla utanför ramen och de flesta faktiska övervakningskameror skulle falla innanför ramen.

Jag inser att den formuleringen inte täcker alla aspekter, men något liknande. Jag skulle vilja ha en lag som hindrar att man tillsammans med film/foto från allmän plats inte får publicera ytterligare information om personerna på bilderna utan deras medgivande. Funkar inte heller i alla lägen men ändå
    Hade ju räckt med 20 minuter så hade de flesta drönare sluppit undan. Ingen kommer kunna övervaka ett område om man ska springa dit och byta batteri var 20.e minut :P

Kommentar

• SniffSwe
      • maj 2016
      • 513

Jag tänkte att lagen skulle anpassas, inte bara till drönare Om man vill filma sig själv med kameran på stativ så bryter man mot lagen idag om man är på en allmän plats, jag tror att tillåtna tiden måste överskrida batteritiden på de flesta kamerorna, altenativt får man aldrig ha kameran full-laddad :P

Kommentar

• Ålänning
        • maj 2007
        • 6807

Finns ju drönare som flyger flera timmar idag.
        www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• SniffSwe
          • maj 2016
          • 513

Spelar ingen roll hur länge drönaren flyger så länge kameran klassificeras rätt Jag tycker inte att man ska låta drönare ha någonting med kamera-lagarna att göra, det ska vara fokus på kameran(pun intended) ^^

Kommentar

Arbetssätt...