Ny på fpv, skulle behöva råd.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • upfswe
    • mar 2017
    • 6

Hur trögt brukar det vara att skruva på muttrarna för propellerna? Fixade dom som går medsols utan problem, men motsols tar stopp innan propellern sitter fast. Hur hårt vågar man dra?

Edit: bytte plats på muttrarna & då gick dom på.
    Senast redigerad av upfswe; 2017-04-08, 19:49.

Kommentar

• Killenheladagen
      • sep 2015
      • 1394

Ursprungligen postat av upfswe
      Det blev en jjpro p175 med kontroller då jag fick den för 1200 med frakt. Tänkte ge den till brorsan om jag köper något nytt.

Snabb fråga, har uppdaterat firmware på fc & esc. Men inne under setup på cleanflight så är magnetometer gråmarkerat & endast symbolerna för gyro & accel lyser grönt, på youtube-videos om p175:an så har jag sett att magnetometern är aktiv.

Har svårt att hitta info om detta, är detta normalt eller är något fel?
      Hej vad ska du med kompassen till? I configuration kan du på "features" aktivera magneton frågan är ju varför du vill göra det, det slöar ner cpu rätt hårt även om du kör ett f3chip.
      Om jag var du och skulle flyga fpv i acro så skulle jag även stänga av accelerometer och byta FW till betaflight (flyger alltid bättre än cleanflight) och om du kikar på looptider på pidloop och gyrosampling kanske de står på 2khz just nu; du kan försöka sätta upp dem till 8/8 eller 8/4 och se vad för cpuload du får då (längst ned på skärmen står det, allt under typ 35-40% cpuload på betafligh3 kommer fungera mycket bra.

Se till att du armar på en switch när du ändrar pidloop och gyro på detta vis den KAN börja spoola upp motorerna och flyga iväg och då vill du kunna disarma omedelbart.
      Lycka till mvh Gustaf

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Kommentar

Arbetssätt...