Antenner för 2.4GHZ

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Timtimtim
    • apr 2012
    • 838

Får testa det, varför kör du UHF och inte 2.4GHz med tex booster och patch?

Kommentar

• PinDuke
      • jun 2012
      • 494

Kanske för att booster inte är tillåtet?
      Hur som är nog UHF en stabilare lösning.

Kommentar

• Boopidoo
        • dec 2008
        • 1937

Booster behövs inte om du använder en riktad antenn så kan man flyga bra långt med grundsystemet. Största anledningen till att jag började med TSLRS är att jag ville använda 2.4GHz videolänk. UHF är inte direkt problemfritt, min erfarenhet är att det är känsligare än 2.4GHz då det är så mycket elektronisk utrustning som stör just inom 430-450MHz. Men har man koll på det är det inga större problem.

Kommentar

• Timtimtim
          • apr 2012
          • 838

Hur fungerar det med 2.4GHz videolänk, är det inte mycket störningar från tex wifi?

Kommentar

• Boopidoo
            • dec 2008
            • 1937

Om man flyger i direkt anslutning till bostäder, ex på grönområde eller i park, så är det störningar. Det kan även bli störningar om man flyger i närheten till andra som flyger med 2.5GHz RC. Det värsta tycker jag är de som flyger med 2.4GHz telemetri när både radion och modellen stör.

Men oftast går det jättebra, nedan en film med min HK Mini Swift. Videosystemet är en liten 0,1W Airwavesändare och mottagaren är den som är inbyggd i mina Fatshark Aviator 2010.

Kommentar

• Timtimtim
              • apr 2012
              • 838

Ska testa med en booster iallfall och se hur det fungerar med 2.4 frsky, annars så blir det ett UHF system för min del.

Kommentar

• Boopidoo
                • dec 2008
                • 1937

Testa med en riktad antenn innan, såvida du inte alltid flyger i cirklar runt dig?

Kommentar

• Timtimtim
                  • apr 2012
                  • 838

Jag flyger nog mest runt i cirklar jag flyger inte så jätte långt 3km max, men visst skulle jag vilja flyga längre så är det ju riktad antenn som gäller, har du koll på hur brett omfång 2.4ghz patchantenn har, tex den från RV? Sen går det ju enkelt att fixa diversity för videolänken så det är ju inga problemas.

Kommentar

Arbetssätt...