Circulär eller linjär Antenn vid flygning på 10mil

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

Jag har ett värde redan och det är 100km/h.

Precis min tanke, det blir till att testa sig fram till en vettig lösning. Det gör det hela lite roligare när man har ett mål även om man kanske inte når det, men för varje steg man kommer närmare desto större blir man.

Drar planet 10A, blir åtgången 20A, grovt räknat. För varje mAh man kan minska förbrukningen med desto lättare blir modellen dessutom. Kanske skall satsa på bensin, då blir modellen lättare med tiden!
    Ken

Ursprungligen postat av UndCon
    Med min gamla Skywalker (v3) flög jag 45 minuter blandad flygning på 3S 5000mAh och då stoppade jag i 2200mAh till video och kamera

Kärran rymmer 2st 4S 5000mAh om man vill få ner A-förbrukningen mer.

2 timmar torde inte vara några problem alls om du använder en snål flygteknik och tar reda på i vilken hastighet du förbrukar minst A

Kommentar

• Mr J
      • maj 2006
      • 4130

Ursprungligen postat av Kenneth E
      Drar planet 10A, blir åtgången 20A, grovt räknat. För varje mAh man kan minska förbrukningen med desto lättare blir modellen dessutom. Kanske skall satsa på bensin, då blir modellen lättare med tiden!
      Ken
      Du får göra som jaktflygarna med deras fälltankar...
      Släpp ett tomt batteri i fallskärm och flyg vidare mycket lättare.

Kommentar

• neu
        • aug 2012
        • 1047

Blir dyrt i längden :sarcastic:

Kommentar

• Mr J
          • maj 2006
          • 4130

Ursprungligen postat av neu
          Blir dyrt i längden :sarcastic:
          Jag förutsatte att han har nån GPS så att han vet var han ska hämta dom...

Kommentar

• Kvaddcopter
            • jun 2013
            • 72

Ursprungligen postat av Kenneth E
            Jag har ett värde redan och det är 100km/h.

Precis min tanke, det blir till att testa sig fram till en vettig lösning. Det gör det hela lite roligare när man har ett mål även om man kanske inte når det, men för varje steg man kommer närmare desto större blir man.

Ken
            Det där med 10A åtgång 20 förstod jag inte riktigt, men kör på bensin! Ganska ovanligt med det på FPV maskiner

Kommentar

• Kenneth E
              • okt 2006
              • 3445

Kan bli riktigt dyrt om man inte riktigt har koll på vart man släpper dem.
              Ken

Ursprungligen postat av Mr J
              Jag förutsatte att han har nån GPS så att han vet var han ska hämta dom...

Kommentar

• Kenneth E
                • okt 2006
                • 3445

Jag kanske var något otydlig: 10 Ah, dvs 10 ampere per timme i luften a´ 100km=1 timme och det har gått åt 10A. Sedan skall planet tillbaka dvs ytterligare 10A alltså totalt 20A.

Då kanske någon tycker att borde inte batteriet laddas på tillbaka vägen, svar nej.
                Ken

Ursprungligen postat av Kvaddcopter
                Det där med 10A åtgång 20 förstod jag inte riktigt, men kör på bensin! Ganska ovanligt med det på FPV maskiner

Kommentar

• UndCon
                  • apr 2009
                  • 2886

100km/H är inte så lite det....varför så bråttom? Svårt att hitta setuper som inte konsumerar mAh som galningar i högre farter...vi pratar om marchfart - inte toppfart.

Kommentar

• Defuncta
                    • maj 2012
                    • 563

Kolla på grid antenner (linjär) eller gatling (circulär). Låter spännande att flyga så långt. Dock tror jag att du inte kommer att lyckas Sorry....

Kommentar

• SteffeB
                      • jun 2011
                      • 888

Lite tips: Strunta i Lipo och flyga med batterier som visas i början på denna tråd: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1880665

Kommentar

Arbetssätt...