FPV flygande vinge. Byggdagbok Del 1

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kajakmannen
    • jun 2006
    • 1471

FPV flygande vinge. Byggdagbok Del 1

Dadde och jag började tala om en flygande vinge för FPV. En vacuumbaggad sak med kameran (GoPro) in nosen. den skulle användas som en buskärra att flyga lågt, fort och så långt ifrån rakt som möjligt

Kärnorna utskurna och spännvidden blir 1600 mm.

Har limmat ihop dom och skall sedan spackla och slipa lite innan urskärning för kameran i nosen skall göras.

enjoy

Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0330-798680.jpg
Visningar: 1
Storlek: 44,5 KB
ID: 518060

Namn: DSC_0328-799351.jpg
Storlek: 38,0 KB
ID: 518061

Namn: DSC_0327-700694.jpg
Storlek: 28,9 KB
ID: 518062
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super
  • administrator
    Administrator
    RCFF - Administratör
    • apr 2008
    • 227

Ah! lagom stor för uppdraget, sett att Zephyr är poppis bland FPV i alperna så detta verkar lovande ser fram emot fortsättningen

Kommentar

• DrHanke
      • maj 2006
      • 5249

aha skrev visst i fel fönster... var iaf jag som skrev svaret...
      //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• UndCon
        • apr 2009
        • 2886

Coolt - jag har också funderat på en vinge för FPV, men har inte bestämt mig om jag skall satsa fullt på det ännu...
        UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

• DrHanke
          • maj 2006
          • 5249

Jag har en MS composite II 800mm spv som skall bli en första test, vingarna verka ju funka bra sen att Trappy på Vimeo gör sjuka videos gör inte suget mindre å prova...
          //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• kajakmannen
            • jun 2006
            • 1471

Det blir Skywalkern för längre och högre flygningar och sedan vingen för att busa med. Komme rnog att blir ritkigt bra. Skulle spännvidden kännas för stor så är det ju bara att kapa spetsarna.

Tyvärr gör ju inte vingen att man får flyga i Alperna som Trappy så det lär väl blir fler tråkiga åkrar att titta på uppifrån

MVH / Kajaken
            FPV och multirotor
            RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
            Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• UndCon
              • apr 2009
              • 2886

Instämmer - troligen Trappys fel att det blir ett sug efter en vinge
              UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

• Mr J
                • maj 2006
                • 4130

Ursprungligen postat av kajakmannen
                Skulle spännvidden kännas för stor så är det ju bara att kapa spetsarna.
                Jag har flygande vingar i storleken 540 mm, 800 mm, 900 mm, 1200 mm och 1800 mm med och utan motorer.
                Upp till 1200 mm är dom härligt pigga, men men min 1800 mm är som att svänga med en Greyhoundbuss, oavsett hur hur stora roder man sätter på den...
                Så 1400 mm tror jag är lite gränsfall...
                /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• kajakmannen
                  • jun 2006
                  • 1471

Har man bara tillräkligt med motor så lär det väl inte vara någon skillnad på en liten och en stor vinge då det gäller manörverbarhet.

MVH / Kajaken
                  FPV och multirotor

Segelflyg

Kommentar

• Mr J
                    • maj 2006
                    • 4130

Har man bara tillräkligt med motor så lär det väl inte vara någon skillnad på en liten och en stor vinge då det gäller manörverbarhet.

MVH / Kajaken
                    Det trodde jag också...
                    Men det är skillnad som natt och dag på 800:an och 1200:an.
                    Och 1800:an är som att försöka vända en Finlandsfärja i Göta kanal med paddel... :sarcastic:
                    /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• kajakmannen
                      • jun 2006
                      • 1471

Prova att lasta på lite vikt (motsvarande HD kamera, sändare, större acc, etc) på den lilla och du kommer inte ens att kunna flyga den

Utan vikt så är säkert den lilla kvickare men med den utrustning som du lägger på för FPV så passar en större vinge bättre.

MVH / Kajaken
                      FPV och multirotor

Segelflyg

Kommentar

• tragi702
                        • jul 2009
                        • 246

Tycker att "Vinge funkar bra" "Maxiswift"

Namn: DSC00145.jpg
Visningar: 3
Storlek: 40,6 KB
ID: 477545

Inget fartvidunder direkt.. ca100Km/t på fullskaft med Turnigy 3536-1400
                        APC 10x5 snurra.

o drar ca 45A.. men, bara c:a12A i marschfart 50Km/t.
                        blir bra flygtider på 4900Mah 3-cell bortåt 45min om man e sparsam:thumbup:..
                        stig hastighet Mellan 4-500m/min..

vill ha sommar NU!.. bara en sketen vinter emellan:icon_butt:..

//Patrik.

Kommentar

• lassebetong
                          • mar 2007
                          • 1255

Shit, en sådan vill ju jag också ha.
                          Får se vad som hinns med framöver.
                          Lägg gärna in info om drivlina så man vet vad som behövs. :thumbup:

/lasse
                          //Lasse

Kommentar

• jocke1963
                            • dec 2007
                            • 2709

Har limmat ihop dom och skall sedan spackla och slipa lite innan urskärning för kameran i nosen skall göras.
                            Hur gör ni förstärkningar?
                            Kolfiberrör tvärs över, eller längs med vingens sträckning på vardera sida?
                            ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• femer
                              • jan 2008
                              • 45

Hej,

om du har en simpel ritning eller ännu hellre en .dxf med de olika profilerna så får du jättegärna posta dem till mig Trappy gjorde mig sugen på en vinge också och jag har just nu tillgång till en cnc skärare med massor av bluecore..

Hälsningar
                              Daniel

Kommentar

Arbetssätt...