Bästa allround kärran för FPV?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jesse78

pan/tilt är väl fantastiskt om du har headtracking??????!

Kommentar

• kajakmannen
      • jun 2006
      • 1471

Smak och tycke. Själg hade jag pan/tilt tidigare men har tagit bort det. Känns onödigt och flyger man som mig så har man inte särskillt stor användning av den. Flyger man högt och långt så kan det ju vara kul för att titta runt sig men busflygning och pan/titl funkar dåligt. Då räcker det med att behöva ha koll framåt.

Men som sagt var smak och tycke.

I många fall räcker det ju med en pan isåfall. En sak mindre som kan gå sönder vilket det ju alltid gör

MVH / Kajaken
      __________________________________________________ ___________________
      FPV och multirotor
      RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
      Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• lassebetong
        • mar 2007
        • 1255

Jo men visst uderlättar Pan när man flyger lite närmare marken.
        Speciellt om man jagar någon eller vill runda saker när man busflyger.

Själv använer jag inte längre Trackern eftersom den två ggr grillat min radio. :(
        //Lasse

Kommentar

• jesse78

Ursprungligen postat av lassebetong
          Jo men visst uderlättar Pan när man flyger lite närmare marken.
          Speciellt om man jagar någon eller vill runda saker när man busflyger.

Själv använer jag inte längre Trackern eftersom den två ggr grillat min radio. :(

trist att höra men det bör man ju kunna undvika på något sätt? trist iaf för dig..

Kommentar

• lassebetong
            • mar 2007
            • 1255

Ursprungligen postat av jesse78
            trist att höra men det bör man ju kunna undvika på något sätt? trist iaf för dig..
            Jo visst är det så, men det var väl ett måndags ex. som jag fått.
            Senast redigerad av lassebetong; 2011-08-11, 13:59.
            //Lasse

Kommentar

• jesse78

var köper man fatsharks till ett bra pris inom EU så att man slipper tull, detta trots att dollarn är låg..

Kommentar

• kajakmannen
                • jun 2006
                • 1471

Jag kör med KISS metoden

Keep It Simple Stupid!!!

MVH / Kajaken
                FPV och multirotor
                RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
                Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• StarvinMarvin
                  • maj 2011
                  • 315

va alla tjatar om tull.. jag handlar minst en gång i månaden från hongkong o får aldrig tull...
                  Man lär sig nått varje krash... :stupido2:

Kommentar

• jesse78

Ursprungligen postat av StarvinMarvin
                    va alla tjatar om tull.. jag handlar minst en gång i månaden från hongkong o får aldrig tull...
                    då har du haft tur. Jag har då råkat ut för det.. Well var köper man fatsharks?

Kommentar

• pgrts

• jun 2006
                      • 2015

Var det inte någon som testade twinstar? (Var det inte doktorn?)
                      Inga motorer i vägen men väl synbara snyggt ut åt sidorna. Dessutom så blir det nog tystare och trevligare med två stora dragande propellrar. TS är också ett kul plan om man vill busflyga.

Kommentar

• DrHanke
                        • maj 2006
                        • 5249

Fatsharks i EU, http://www.electronicarc.com

Twinstaren tycker jag är den mest lämpliga för FPV, dock inte den bästa för den har lite egenskaper för sig. Den är bla kort i "momentarmen" vilket medför att den är fladdrig, tycker det är svårt att få en mjuk jämn flygning med den. Med ett par E-flite Park 370 1360kv och en 5000 3s ack flyger man lätt 40min. Det är relativt enkelt att få in alla saker på ett bra sätt. VTX i bak, RX för servon i mitten, GoPro i nosen, OSD med GPS i nosen allt bra separerat.

Easystaren tycker jag är för komplicerad, det är trångt och svårt att separera alla saker. Inte nått som är enkelt när man bygger första kärran, men å andra sidan lyckas med få ihop en utan att få en enda störning så bådar det gott inför kommande byggen.

HK FPV 1.8M är stor och rymmer allt bra, dock tycker jag den är för dålig kvalitet. Flyger man 3-4 flygning om dagen a 30min så tar maskinen stryk. Den är enligt mig inte gjord för att användas så mycket.

Bixlern är trevlig med allt klart, en maskin för 600:- inkl radio är ok men inte för FPV. Lasta på den med allehanda saker och som många här älskar "billiga sändare med mycket effekt" tja borgat för trubbel...

Cularisen verkar vara trevlig, håller på ett med projekt se bilder Dock har jag inte hittat en bra motor kombination så det labbar jag med just nu.

En första flygtest inge bra bara stoppade in kameran för jag ville se hur det funkade.
                        Bifogade filer
                        Senast redigerad av DrHanke; 2011-08-11, 19:56.
                        //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• jesse78

Ursprungligen postat av DrHanke
                          Fatsharks i EU, http://www.electronicarc.com

Twinstaren tycker jag är den mest lämpliga för FPV, dock inte den bästa för den har lite egenskaper för sig. Den är bla kort i "momentarmen" vilket medför att den är fladdrig, tycker det är svårt att få en mjuk jämn flygning med den. Med ett par E-flite Park 370 1360kv och en 5000 3s ack flyger man lätt 40min. Det är relativt enkelt att få in alla saker på ett bra sätt. VTX i bak, RX för servon i mitten, GoPro i nosen, OSD med GPS i nosen allt bra separerat.

Easystaren tycker jag är för komplicerad, det är trångt och svårt att separera alla saker. Inte nått som är enkelt när man bygger första kärran, men å andra sidan lyckas med få ihop en utan att få en enda störning så bådar det gott inför kommande byggen.

HK FPV 1.8M är stor och rymmer allt bra, dock tycker jag den är för dålig kvalitet. Flyger man 3-4 flygning om dagen a 30min så tar maskinen stryk. Den är enligt mig inte gjord för att användas så mycket.

Bixlern är trevlig med allt klart, en maskin för 600:- inkl radio är ok men inte för FPV. Lasta på den med allehanda saker och som många här älskar "billiga sändare med mycket effekt" tja borgat för trubbel...

Cularisen verkar vara trevlig, håller på ett med projekt se bilder Dock har jag inte hittat en bra motor kombination så det labbar jag med just nu.

En första flygtest inge bra bara stoppade in kameran för jag ville se hur det funkade.

kudos för ditt svar och info om bla. Bixlern, låter vettigt det du säger dock så väntar jag nyfiket på ditt "självklara val" för fpv Någon erfarenhet av skywalkern?

Kommentar

• DrHanke
                            • maj 2006
                            • 5249

Ursprungligen postat av jesse78
                            kudos för ditt svar och info om bla. Bixlern, låter vettigt det du säger dock så väntar jag nyfiket på ditt "självklara val" för fpv Någon erfarenhet av skywalkern?
                            Det finns inget självklart val så enkelt är det inte. Jag tycker och flyger på mitt sätt, du får helt enkelt gå genom livets hårda skola och hitta ditt eget favo plan Du kan få en vägvisning men valet och erfarenheten är något du måste jobba på själv, det är svar på frågor som bara du själv vet.

Skywalkern har jag ingen egen erfarenhet av flygmässigt jag har bara iaktagit andras.
                            //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• jesse78

äsch.... klart det finns ett plan som inte är allt för stort, har bra utrymme, tar två 2200mAh accar+gopro och är bra allround dvs. inte avsedd för att främst flyga högt och långt...

Kommentar

• kajakmannen
                                • jun 2006
                                • 1471

Jag har haft en skywalker. Riktigt bra kvalitet och mycket utrymme. Flyger riktigt bra.

Dock är den stor och tar plats vid transport.

MVH / Kajaken
                                Senast redigerad av administrator; 2011-08-12, 07:35.
                                FPV och multirotor

Segelflyg

Kommentar

Arbetssätt...