HK EPP-FPV eller Skywalker - vilken ska jag välja?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jode
    • sep 2008
    • 290

Hehe, tack. Räcker halv skev till att hålla spikrak kniv?
    Värdo att inte 9X har någon 3-vägs switch som går att assigna.

Kommentar

• MrOvanhill
      • jan 2008
      • 468

Eeehh... EppFPVn är inte ett plan som direkt uppmuntrar till kniveggsflygning hur som helst så det borde inte riktigt spela nån roll. ;-)

Installera Gruvin9x eller nåt av de andra opensource-OSen till radion så har den helt plötsligt fritt valbara switchar.
      Mvh, Thomas

Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
      Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
        • 1937

Ursprungligen postat av Jode
        Hehe, tack. Räcker halv skev till att hålla spikrak kniv?
        Värdo att inte 9X har någon 3-vägs switch som går att assigna.
        Turnigy 9X är en ok radio men med värdelös firmware. Jag kan varmt rekommendera att flasha om den till ER9X och använda eePe för att flasha och programmera radion. Då kan du göra vad du vill med vilken switch på radion du vill.

Själv har jag precis flashat om min T9X till er9x och har flyttat 3-vägsswitchen så att den sitter ovanför den vänstra spaken. Jag har även tagit och monterat en till styrspak på baksidan av radion som ska kontrollera pan/tilt. Se bilderna i den här posten, det är när jag provade ut exakt var den extra styrspaken ska sitta: http://www.rcgroups.com/forums/showp...ostcount=12136

Om man inte har lust att löda i radion så kan man köpa ett kort från smartieparts som man monterar in i radion så får man även belysning till LCD:n. Jag har dock köpt min belysning från HK och lött alla anslutningar.
        Senast redigerad av Boopidoo; 2011-10-31, 13:18.

Kommentar

• Lenny
          • aug 2009
          • 27

Ni som redan byggt en eller flera SW, vilket lim använder ni när ni limmar ihop kroppen?

Kommentar

• fpvstockholm
            • feb 2011
            • 34

Ursprungligen postat av Lenny
            Ni som redan byggt en eller flera SW, vilket lim använder ni när ni limmar ihop kroppen?
            Jag är nog en av få som använt vanlig mjukfog för att limma ihop min Skywalker och Easystar. Nackdelen är att det är tyngre än annat lim. Men det är lättjobbat, lätt att få tag på och väldigt segt. Fungerar ypperligt enligt mig

Kommentar

• Jode
              • sep 2008
              • 290

UHU Por är kungen av foamlim.

Kommentar

• fpvstockholm
                • feb 2011
                • 34

Ursprungligen postat av Jode
                UHU Por är kungen av foamlim.
                Absolut! Den är riktigt bra, men den är inte så förlåtande. Sätter man prylen snett så kommer den sitta snett Men till en del saker är den nog det bästa! Ex. limining av nylongångjärn mot foamet eller limning av delar som bara ska sitta mot varandra.

Kommentar

• Timtimtim
                  • apr 2012
                  • 838

Någon som testat V6? och vad är bättre med den om man jämför med tex v4?

Kommentar

Arbetssätt...