Darkwing FPV Drone

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr X
    • apr 2007
    • 1055

Darkwing FPV Drone

Darkwing FPV Drone 1727mm Composite (ARF)

Den ser klart läcker ut och vill ha tarmen börjar suga.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...site_ARF_.html

The H-King Darkwing is a huge composite flying wing designed specifically for FPV, with its sleek design and menacing lines, this is one fantastic looking model!
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.
  • radioactive
    • aug 2011
    • 473

Ursprungligen postat av Mr X
    Darkwing FPV Drone 1727mm Composite (ARF)

Den ser klart läcker ut och vill ha tarmen börjar suga.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...site_ARF_.html

The H-King Darkwing is a huge composite flying wing designed specifically for FPV, with its sleek design and menacing lines, this is one fantastic looking model!
    Snygg design, men kanske inte så sleek och läckert strömlinjeformad när man monterat en Gopro högst upp. När ska dom bygga en Gopro-kamera med uttag för en extern (bullet)kamera som man kan montera lite sleekt i nosen.

Lasse
    ----------------------------------------------------------------------------------------------
    Team Radioactives
    http://www.radioactives.se/rc

Kommentar

• kajakmannen
      • jun 2006
      • 1471

Som sagt var inte så specialdesignad för FPV. Isåfall har de missat lite som tex. kameraintegrering etc :/

MVH / Kajaken
      __________________________________________________ ___________________
      FPV och multirotor
      RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
      Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• jrooth
        • apr 2011
        • 24

Vill ni inte hellre ha denna?
        The oldest and largest amateur UAV community

Tråkigt dock när man ska betala frakt på kärran.

Kommentar

• Mr X
          • apr 2007
          • 1055

Ja inte vill man ha någon vinge, inte heller en gatewing :(
          RC Åland
          RC Åland på facebook
          På tok för många flygande saker.

Kommentar

• jrooth
            • apr 2011
            • 24

O jisses! Och jag tycker att jag lagt ner alldeles för mycket tid på Ardupilot och FPV. Jäklar vad häftigt

Kommentar

• Ålänning
              • maj 2007
              • 6807

GateWing X100 kostar ju fan! Typ 40-50.000€ med allt såg jag på en sida som sålde den. En firma i Finland har vart hit till Åland o flugit lite för mitt jobb. Är väl 3D-scannern som kostar... 100 punkter per meter eller va det var i filerna. ;-) www.pieneering.com heter dom.
              www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• radioactive
                • aug 2011
                • 473

Ursprungligen postat av Ålänning
                GateWing X100 kostar ju fan! Typ 40-50.000€ med allt såg jag på en sida som sålde den. En firma i Finland har vart hit till Åland o flugit lite för mitt jobb. Är väl 3D-scannern som kostar... 100 punkter per meter eller va det var i filerna. ;-) www.pieneering.com heter dom.
                Nä, inte vill jag har den där heller..... Men jisses, för 500 lakan så borde man ju få en liten robot som gjorde allt förarbetet också....

Lasse
                ----------------------------------------------------------------------------------------------
                Team Radioactives
                http://www.radioactives.se/rc

Kommentar

Arbetssätt...