Spyhawk FPV @ rangevideo.com

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Boopidoo

• dec 2008
    • 1937

Spyhawk FPV @ rangevideo.com

Har ni sett det senaste RV säljer? Spyhawk FPV som verkar vara den instegsmodell som så många nybörjare kanske skulle behöve. Detta då den har inbyggd stabilisering och HD-kamera redan från början. Det verkar också komma en RTH-funktion/modul senare. Jag funderar på att inhandla en mest för att kolla vad det är för något.

Kolla in videon som Vova har gjort, personligen tycker jag att slutet verkar mest intressant.
    Long Range Unmanned Aerial Vehicle Solutions since 2006. Ready to fly FPV Planes with RC and Vision Systems.
  • UndCon
    • apr 2009
    • 2886

Den verkar rätt trevlig - alishanmao har en del videos om just denna

UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

• kajakmannen
      • jun 2006
      • 1471

mannen som inte kan få till något rätt haha man kan ju inte anklaga Ali för att inte vara underhållande hehe

MVH / Anders
      __________________________________________________ ___________________
      FPV och multirotor
      RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
      Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• Timtimtim
        • apr 2012
        • 838

Känns väl ganska kass, räckvidd osv?

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
          • 1937

Jo, klart att räckvidden inte imponerar men jag tror ändå att den kan vara en bra nybörjarmodell för FPV. Det kan ju annars vara rätt omfattande och stort att börja med annars.

@kajaken
          Vad tycker du om den senare delen av videon 1:36 och framåt?

Kommentar

• Impulze
            • sep 2006
            • 1347

Klart man måste ha en liten smidig fpvkärra på fikarasten

//Matte

Kommentar

• PinDuke
              • jun 2012
              • 494

Som instegsmodell kan den nog funka men jag tror att om man har hållit på ett tag med FPV har den nog inte mycket att erbjuda.
              Kolla på testet som Bruce gjort, innehåller några tänkvärda poänger.

Kommentar

• Impulze
                • sep 2006
                • 1347

Nä det går ju inte jämföra med den utrustningen man har. Men här på orten där jag bor så kanske man kan få nån mer att börja om dom får testa på en sån här först.

Men jag tror man länkar bilden till denna istället..

//Matte

Kommentar

• cyberpete
                  • mar 2009
                  • 542

Ser ut som en clas Ohlson väska men undrar vad det är för skärm ?
                  Min YouTube kanal || Min Blog

Kommentar

• Impulze
                    • sep 2006
                    • 1347

Jo det är clasohlson, tror den kosta 399:-

Det är en Andersson 16" LED, köpte på netonnet för 1295:- , passar perfekt i locket.

//Matte

Kommentar

• cyberpete
                      • mar 2009
                      • 542

Hur har du löst inkopplingen av videomottagare till tv´n ? Har den RCA in ?
                      Min YouTube kanal || Min Blog

Kommentar

• Impulze
                        • sep 2006
                        • 1347

Ja den har scart och 3.5mm av-in på sidan och där har jag kopplat in mig. Kabel medföljer så det är bara plugga in rca-hane till honan.

Skapat en ny tråd med markstationen istället.....blev lite off-topic

//Matte
                        Senast redigerad av Impulze; 2012-06-20, 19:53.

Kommentar

• palton
                          • aug 2011
                          • 37

Rcmodelsreview har utvärderat Spyhawk, kanske dock en tidigare version av samma modell. Skulle tro att en del kan vara fixat av det han klagade på. Vet inte vad som är fixat och inte. Han hade iaf en del synpunkter på den versionen som släpptes initialt.

Finns på youtube och titta på. Ali skickade en till honom för utvärdering då han själv inte kunde utvärdera den, iom han säljer dem.

Kommentar

• palton
                            • aug 2011
                            • 37

Ursprungligen postat av palton
                            Rcmodelsreview har utvärderat Spyhawk, kanske dock en tidigare version av samma modell. Skulle tro att en del kan vara fixat av det han klagade på. Vet inte vad som är fixat och inte. Han hade iaf en del synpunkter på den versionen som släpptes initialt.

Finns på youtube och titta på. Ali skickade en till honom för utvärdering då han själv inte kunde utvärdera den, iom han säljer dem.
                            Kom in på FPVcentral.net av en slump, där står det lite om just detta, kritiken och vad som är åtgärdat på Spyhawk. De är förbättrade nu.

Min gissning är att det är bättre och handla från Rangevideo (har alltid funkat klanderfritt när jag handlat där), jag frågade Ali om pris tidigare. Fick inte ens ett svar...

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                              • 1937

Det dök upp ett paket idag som snabbt byggdes ihop. Det var bara att limma stabbe och fena samt ansluta roderhorn för sid- och höjdroder. Sen återstår bara att koppla in skevroder och trycka ihop vingarna samt klistra dit dekaler så är den flygklar (om batteriet är laddat). Det ingick laddare och ett 2S-batteri för flygplanet. Till sändaren krävs det 8st AA-batterier som man får stå för själv.

Jag har inte flugit modellen än (förhoppningsvis blir det imorgon) men jag är imponerad över hur enkelt allting startade och hur modell och sändare fungerar ihop. Ska blir riktigt kul att prova den här.

Klicka på bilden för större version

Namn: spyhawk-låda.jpg
Visningar: 2
Storlek: 65,4 KB
ID: 489861 Klicka på bilden för större version

Namn: spyhawk-delar.jpg
Visningar: 2
Storlek: 65,5 KB
ID: 489860

Kommentar

Arbetssätt...