Spyhawk FPV @ rangevideo.com

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Impulze
    • sep 2006
    • 1347

Har haft upp min i luften, kan väl säga att man ska inte flyga i allt för blåsigt väder

Sändaren äter ju lite ström så jag har kört 3-cells lipo mellan varven. Jag hade dock problem med att inte få någon videobild, hittade en kontakt på videosändaren tror jag som inte satt fast.
    Sen så börjar videobilden lagga då man startar inspelning.
    Se till att motorfästet sitter hårt skruvat , då får man bort en del vibrationer.

Boopidoo: Skulle du kunna försöka kika in i kroppen och se om det det 2 kontakter som sitter på kortet därinne?

//Matte

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
      • 1937

Kan du ta en bild och visa vilken kontakt du menar?

Kommentar

• Impulze
        • sep 2006
        • 1347

bakom det stora kortet där alla servon sitter, antar att det är videosändaren. Om man kikar in i kroppen så ser man det, på mitt kort satt bara den vänstra kontakten och det dingla en lös på sidan om. Kan kolla om jag får till en bild...

//Matte

Kommentar

• Impulze
          • sep 2006
          • 1347

Boopidoo: Här har du en bild, det var den kontakten som syns som inte satt fast alls, till vänster om den sitter det en något bredare kontakt.

Riktigt rolig FPV parkflyer faktiskt Fick vikta 10 gram i nosen för att få den att balansera bra, sen så tryckte jag inte lite kartongbitar på båda sidor av kameran för att få den mer "stum". Fick bort det mesta av vibrationerna då.

Bild:

//Matte

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
            • 1937

Jag kollade igår och såg inga lösa kablar. Det som jag saknar är lite mer skevroderrespons. Sen är ju videoräckvidden inte så underbar med det finns ju riktbara antenner.

Kommentar

• kajakmannen
              • jun 2006
              • 1471

En reflektion efter FPV träffen igår och din kommentar om skevroderrespons är att roderutslaget neråt på skeven var sjukt stort och du får en skevroderbroms på fel vinghalva. Vore bättre om den gick mer uppåt än neråt så att skeven bromsar på rätt sida då man svänger. Diffen är inverterad såg det ut som. Enda sättet att ställa om det är väl dock genom att ändra på likaget.

Rolig kärra annars. Trädgårdsflygning, låta polare testa eller flyga med en öl på armstödet bredvid sig kärra i mitt huvud.

MVH / Kajaken
              __________________________________________________ ___________________
              FPV och multirotor
              RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
              Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• Impulze
                • sep 2006
                • 1347

Ursprungligen postat av Boopidoo
                Jag kollade igår och såg inga lösa kablar. Det som jag saknar är lite mer skevroderrespons. Sen är ju videoräckvidden inte så underbar med det finns ju riktbara antenner.
                Kör du i stabilizer läget så skevar det ju nästan ingenting, men i manuell förutsatt att du har satt 85-100% utslag i sändaren så svänger den på bra.

//Matte

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                  • 1937

Ok, jag har inte ändrat inställningarna någonting, ska kolla upp inställningarna sen. Den var men originalinställningarna riktigt nervös i pitch å andra sidan. Men inte särskilt svårflugen ändå. Nedan en film från FPV-dagen i Uppsala.

Kommentar

• kajakmannen
                    • jun 2006
                    • 1471

FLög en sväng ikväll med min faan vad rolig leksak haha

lägger upp en film på tuben nu.

Tycker att stabiliseringen tar över för mycket. Någon som fiddlat med inställningarna på stabiliseringen?

MVH / kajaken
                    FPV och multirotor
                    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
                    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• kajakmannen
                      • jun 2006
                      • 1471

processar ett par minuter till men snart tillgänglig
                      Senast redigerad av administrator; 2012-07-10, 08:17.
                      FPV och multirotor

Segelflyg

Kommentar

• UndCon
                        • apr 2009
                        • 2886

Intressant - det ser rätt stötigt och ryckigt ut - är det pga stabiliseringen eller är det för att det är en liten kärra som är känslig för vind?

För att vara ett ready-kit är det inte så illa

//UndCon
                        UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

• Impulze
                          • sep 2006
                          • 1347

Den är ju rätt liten så minsta vindpåverkan så blir det lite stötigt.

Kajaken: Har själv uppptäckt att om man ska flyga med stabilisering så ska man göra det med lite throttel. Ju mer man gasar desto hårdare tycker jag att den håller planet.

//Matte

Kommentar

• kajakmannen
                            • jun 2006
                            • 1471

Impulze: Skall testa det. Faan så rolig kärra.

Någon som vet vilken storlek på lipon som sitter i? måste beställa utbytes mer airtime haha

2 s men hur många mAh
                            FPV och multirotor

Segelflyg

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                              • 1937

Här är originalbatteriet, får nog beställa några. Men de verkar lite väl dyra för kapaciteten. Det kanske finns andra som passar på HK? Säg till innan du beställer så hakar jag på. Enligt beskrivningen på RV så är det ett 2S450mAh.

Originalbatteri @ rangevideo.com: http://www.rangevideo.com/index.php?...f279b97e2aaa40

Spyhawk kit @ rangevideo.com: http://www.rangevideo.com/index.php?...f279b97e2aaa40

Kommentar

• kajakmannen
                                • jun 2006
                                • 1471

Ute och flög idag igen. Vart på roderhornen har ni satt era stötstänger?

Jag lirade lite med känsligheten på höjd, skev och sida men det blev inge bättre.

Finns någon info om hur stabiliseringen funkar. Jag menar hur den sätter nolläget etc. Känns som om modellen vill dyka rätt kraftigt om man sätter på stabiliseringen.

Fastnade i ett träd och lyckades pajja höjdservot. Bytte till ett litet 4,7 g servo och darn vad dålig kvalitet det är på orginalservona. Det nya servot har en helt annan upplösning och kraft. Dvs. de gamla hackar och har sig i jämnförelse.

Kunde nog göra mycket på prestandan om man bytte alla servon till bättre. UH nästa

MVH / Kajaken
                                FPV och multirotor

Segelflyg

Kommentar

Arbetssätt...