Spyhawk FPV @ rangevideo.com

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Impulze
    • sep 2006
    • 1347

Känsligheten är egentligen hur mycket utslag servot ska ge. Jag har mina stötstänger längst ut på höjd/sida och på skev näst innersta hålet.

Att den dyker mycket då man slår på det tyckte jag med, men jag tycker det blev bättre om man innan start roterar runt planet(stabilizer på) och kollar att alla roderytor är centrerade och sedan startar med stabilizern inkopplad.

Servona nu på V2 är ju dom "bättre" så undra då hur sämre dom gamla var?

Nä..blir nog ett snabbpass nu

//Matte

Kommentar

• kajakmannen
      • jun 2006
      • 1471

haha
      __________________________________________________ ___________________
      FPV och multirotor
      RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
      Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• Impulze
        • sep 2006
        • 1347

Fick avbryta, det är ju nåå jävulskt med mygg :(

Kanske skulle nämna att ska man starta med stabilizer på så ska man ha lite ytor att kunna använda.

//Matte

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
          • 1937

Är det någon som vet om man kan byta ut de 8st AA-batterierna mot ett 3S-batteri?

Hittade en svensk återförsäljare: http://www.megamods.se/RC-Flygplan/R...awk-FPV-Delar/

Kommentar

• Impulze
            • sep 2006
            • 1347

jo jag växlar mellan 3-cells och uppladdningsbara AA

//Matte

Kommentar

• Sickan
              • jul 2012
              • 1080

Testade nu ikväll med mina Fatsharks och fick bild men det var i princip oanvändbar :( Någon annan som provat?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
              --
              Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
              , ADS 400-Q/Naze32

Blog
              Youtube
              Vimeo

Kommentar

• Impulze
                • sep 2006
                • 1347

körde du med fatshark inbyggda mottagare och en vanlig dipoleantenn? sändaren har ju bi-quad mottagarantenn som man hela tiden måste rikta.

//Matte

Kommentar

• Sickan
                  • jul 2012
                  • 1080

Ursprungligen postat av Impulze
                  körde du med fatshark inbyggda mottagare och en vanlig dipoleantenn? sändaren har ju bi-quad mottagarantenn som man hela tiden måste rikta.

//Matte
                  Ja, det var den inbyggda mottagaren och bilden var väldigt dålig oavsett riktning och avstånd. Bilden på sändaren var bra.

Ska jag köra med en annan antenn på ögonen?

Sent from my iPad using Tapatalk HD
                  --
                  Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
                  , ADS 400-Q/Naze32

Blog
                  Youtube
                  Vimeo

Kommentar

• Impulze
                    • sep 2006
                    • 1347

Ja, skulle nog rekommendera en 3-varvs helical, du kommer måste vrida dig medans du flyger men den har bra gain och bra öppningsvinkel 145 grader.
                    http://www.futurehobbies.com/product...-helix-antenna

//Matte

Kommentar

• Sickan
                      • jul 2012
                      • 1080

Ja, skulle nog rekommendera en 3-varvs helical, du kommer måste vrida dig medans du flyger men den har bra gain och bra öppningsvinkel 145 grader.
                      http://www.futurehobbies.com/product...-helix-antenna

//Matte
                      Tackar! Ska testa det

Sent from my iPad using Tapatalk HD
                      --
                      , ADS 400-Q/Naze32

Blog
                      Youtube
                      Vimeo

Kommentar

• Peter_L

• feb 2013
                        • 179

Har haft upp min i luften, kan väl säga att man ska inte flyga i allt för blåsigt väder
                        Hittade den här tråden av en händelse. Köpte en SpyHawk tidigare i vintras, men har inte testat den förrän idag. Jösses vad svår den var att flyga när det blåste lite. Väldigt dålig skevroderverkan, gick nästan inte att vända runt den med enbart skevroder. Den hoppade och fladdrade värre än ett höstlöv i storm, så den får nog vila till nån lugn kväll tror jag. Jag körde med stabiliseringen på hela tiden, kanske det gjorde den trögare att svänga med?

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                          • 1937

Ja, stabiliseringen gör den märkbart trögare.

Jag kan rekommendera att testa bygga en mikroquad. Din Spyhawksändare fungerar nämligen att kontrollera Hubsan H107 mikroquad som kostar knappt $37 inkl frakt från banggood.com. Bara att komplettera med en kompatibel 5.8GHz videosändare så kan du flyga FPV med en mikroquad via din Spyhawksändare.

Kommentar

• Peter_L

• feb 2013
                            • 179

Ursprungligen postat av Boopidoo
                            Ja, stabiliseringen gör den märkbart trögare.

Jag kan rekommendera att testa bygga en mikroquad. Din Spyhawksändare fungerar nämligen att kontrollera Hubsan H107 mikroquad som kostar knappt $37 inkl frakt från banggood.com. Bara att komplettera med en kompatibel 5.8GHz videosändare så kan du flyga FPV med en mikroquad via din Spyhawksändare.
                            Tack för tipset, men tanken med SpyHawken var att känna på lite hur det var med FPV och sedan sälja den. Under tiden jag väntade på flygväder så har jag hunnit med att bygga en Quad i 450 storlek och skaffat mig två st Bixler samt ett Fatsharkpaket med sändare och brillor.
                            Så jag tror att jag gör som ursprungstanken var, jag säljer SpyHawken med tillhörande brillor billigt bara för att bli av med den.

Dessutom har jag lyckats blivit med en Blade Nano, en GeeBee UMX och en Beast UMX.. Det enda jag hunnit med att testa innan det blev vinter är Beasten, så jag har så det räcker känns det som. Kompisen tycker att jag ska sluta köpa modellflygprylar nu och flyga det jag har först. Han har troligen rätt..

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                              • 1937

Haha, jo troligtvis. Det samma gäller nog mig, att jag har tillräckligt och ska flyga det jag har. Men det där med mikro quad lockar lite då man kan flyga inomhus OCH utomhus med samma modell utan större fara för liv och lem (och möbler).

Kommentar

• Peter_L

• feb 2013
                                • 179

Ursprungligen postat av Boopidoo
                                Men det där med mikro quad lockar lite då man kan flyga inomhus OCH utomhus med samma modell utan större fara för liv och lem (och möbler).
                                Jo, det är samma här. Den du länkade till vore ju perfekt att ha på jobbet ifall man får tråkigt nån gång.. Och billig var den.

Kommentar

Arbetssätt...