Staufenbiel Straton 5m
Kollaps
X
-
Staufenbiel Straton 5m
Senast redigerad av MagnusStrömqvist; 2015-02-21, 13:29.Byta/köpa? Hör av dig!
Pistonpowered:
112” 3W Mustang, DLA116cc rad
90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
87” TC Flybaby, ASP 160 twin
67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
El drift: F3A sebart Wind Pro
Sändare: Futaba 18MZ, 16IZTaggar: Ingen -
Precis som kärran i din avatar lär kanske seglaren möta samma. Sen tycker jag att det är en oerhört korkad och ansvarslös målsättning. Tror du kanske att du gör en sådan flygning lagligt kanske, i så fall, tänk till lite och läs på vad som gäller för fpv.
/Ville :concern:/Ville
- Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan - -
Jag får klart tänka mig för innan jag gör längre och högre flygningar givetvis. Kommer ta det steg för steg, men haft/har en tio kärror nu och fått koll på rätt utrustning och lämpliga setuper. Och då det är en seglare kommer jag räkna med en del gratislyft i och med termiken, så vädret kommer vara avgörande.
Men, vill inte ha en diskussion om regler och förbud med denna tråd (blir så tjatigt och leder ingen vart och två sidor som stångar sig blodiga) utan om just denna kärran eller liknande med 4-6 m spännvidd, dvs storseglare.
Vänligen kom med inputs om detta tackByta/köpa? Hör av dig!
Pistonpowered:
Sändare: Futaba 18MZ, 16IZKommentar
-
Såg en tråd i ett forum om en som flugit en Bormatec Maja i över 2 timmar och kommit över 100 km, om jag minns rätt. Han flög i en cirkel... så det var ju lagligt. TBS flög väl 46 km med FPV rakt igenom en dal, med spotters.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Det är ju det enda du vill. du jobbar ju för det om och om igen ?Men, vill inte ha en diskussion om regler och förbud med denna tråd (blir så tjatigt och leder ingen vart och två sidor som stångar sig blodiga)Kommentar
-
simon och Yak55, ni får öppna en egen tråd under fpv om ni vill diskutera detta. Därför jag lagt den här, vill prata teknik gällande seglare.
Ålänning- 2h är det jag räknat på att det skall ta ungefär, så det verkar ju rimligt. Och att flyga i cirkel verkar också vettigt för att minska max avståndet. Precis sådana här inputs jag kommer att få nytta av, tackByta/köpa? Hör av dig!
Pistonpowered:
-
du drar ju upp det även här.simon och Yak55, ni får öppna en egen tråd under fpv om ni vill diskutera detta. Därför jag lagt den här, vill prata teknik gällande seglare.
Ålänning- 2h är det jag räknat på att det skall ta ungefär, så det verkar ju rimligt. Och att flyga i cirkel verkar också vettigt för att minska max avståndet. Precis sådana här inputs jag kommer att få nytta av, tackär inte intresserad av att diskutera det men hoppas nån moderator ser detta och ordnar upp det. antar att det är fler än jag som tröttnat på din trollingKommer modda den till fpv och gå för både längd och höjdrekord.
Mål höjd och 100km tur och returKommentar
-
Du menar att du är så korkad (ursäkta uttryket) att du lägger ut en tråd där skriver att du ska utföra en olaglig handling där du vill ha tipps och råd om hur du ska bära dig åt för att göra detta?
Om jag helt har misförstått dina avsikter så ber jag så hemskt mycket om ursäkt.Kommentar
-
Simon - Skaffa ett eget liv är du snäll.
yak 55- Det finns fler länder än Sverige att flyga i kanske till att börja med? (Spånplatta)
Skaffa en egen tråd ni två, tackByta/köpa? Hör av dig!
Pistonpowered:
-
Det kommer du få se i sommar
Byta/köpa? Hör av dig!
Pistonpowered: