Nano SkyHunter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • uffe_46

• jul 2015
    • 734

I går blev det premiär flygning av min Skyhunter, den flög bra men fick flygas ganska fort för att stanna kvar uppe i blå. Det var ganska byigvind, andra flygningen justera jag in gain för stabilersingen av S6R,en, det blev en jätte stor skillnad, flög väldigt stabilt i vindbyarana, men la märke till att den vifta lite på svansen som en glad hund i de värsta byarna. Det blev ingen FPV flygning för vi flög på ett väldigt litet fält, det normala har inte hunnit torka upp än

Kommentar

• McRegor
      • maj 2006
      • 7942

Jo, både Micro och Mini Skyhunter tycks vifta lite med svansen efter vad jag sett - även i lugnare väder. Har bara flugit min "Micro" utan stabilisering och det gick bra. Fast jag har inte testat den i byig vind ännu.
      Roger

Kommentar

• Ålänning
        • maj 2007
        • 6807

Oj! Finns det både nano, micro, mini och storavadnudenheter!! Jag minns inte hur min flög.. det blåste så det är väl irrelevant. =) Proppen gick av vid landning så nu ska det landas i "fluffigare gräs" hädanefter. :-D OLW-kameran var inge vidare. FatShark 600TVL är otroligt mycket bättre.
        www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Ålänning
          • maj 2007
          • 6807

Har konverterat till LiIon i detta flyg. Fick flytta om innehållet i flyget för att klara av den tyngre acken.
          Förut flög jag med Gravity 3S 1300mAh 30C LiPo.
          Nu håller jag på premiärladdar Jeti 3S 2600mAh 10C LiIon.
          Jeti väger 146 gram mot LiPon som väger 110 gram.
          Bantade flyget för att hålla vikten nere.
          Man kan tydligen ta ur mer mAh ur en LiIon än en LiPo och med allt inräknat borde jag kunna flyga max 73% mer.
          Ska bli intressant.

Kommentar

• Flahultarn

• jan 2012
            • 489

Hur gick det med ditt batteribyte? Blev det mer flygtid?

Kommentar

• Ålänning
              • maj 2007
              • 6807

Jopp, jag flög lika många minuter och då hade spänningen sjunkit ner till 3,8V per cell, precis som för LiPo. Men den stora skillnaden är att jag brukar sluta flyga med LiPo när spänningen är nere på 3,8V per cell. LiIon-ackarna klarar en bit till, de kan gå ner till 2,6V, men man ska helst inte gå ner under 3,0V. Det blåste rätt bra när jag flög med LiIon-ackarna så det påverkar ju också en hel del. Tror jag flög 18 minuter med 3S 1300 LiPo i vindstilla och sen 18 minuter med LiIon när det blåste 5 m/s. Jag har dock inte flugit mer efter det... :-( Har för många flyg... vojne vojne...

Flyget blev ca 25-30 gram tyngre efter jag lättat flyget och satt i den tyngre acken. Jag flög förr med 1300mAh 3S LiPo, nu 2600mAh 3S LiIon.

Men det kommer nog bli fler LiIon-ackar, i alla fall i de fall där LiIon-ackarnas specs pallar med behovet.

Det är JETI-ackar jag använder. Jag hittade nåt annat märke också med balanseringskontakter, men de pallade bara 2C urladdning vilket är på tok för lågt. Såvida man inte parallellkopplar ett drös ackar.

Började sammanställa info jag hittat på LiIon:

Kommentar

Arbetssätt...