Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Ja det var märkligt, trodde det var extremt ovanligt att paket försvinner men tydligen inte! Hoppas det går bra den här gången då.
ja det trodde jag också..
nu har jag iallafall fått mitt fatshark kit ifrån electronicarc.com!
dom skickade ett nytt samma dag som jag påpekade att det verkade vara något knas, och två dagar senare var det hos mig
Skönt att höra, då vet jag var jag ska beställa saker nästa gång. Själv har jag inte fått nått svar än trots att jag mailat 2 ggr och frågat hur det går, känns mindre bra... Mitt tips är alltså att inte beställa nått från fpvsystems innan ni vet hur det gått för mig..
Lycka till med installation och glöm inte att lägga upp filmer sen!
Fick mina prylar till slut! Plötsligt damp det ner en avi i brevlådan. Vet inte varför det tog sån tid, men det var iaf orginalförsändelsen som till slut kom fram. Innan den dök upp så fick jag även svar från fpvsystems som lovade att skicka nya prylar inom några dagar om försändelsen fortfarande inte dykt upp, så de verkar ju vara lite serösa trots allt.
Hur som helst, nu är fpv premiären avklarad! Den blev kort, vinglig och slutade med stall & vikning från 3m höjd när jag försökte landa. :shock: Klarade mig dock undan med endast ett par trasig servon.. Måste erkänna att det var svårare än jag trodde att flyga fpv, framför allt när det gäller att bedömma höjd och hastighet, men det är väl en delvis en vanesak antar jag. Det är iaf stor skillnad mot "fullskala" där man har hjälp av alla sinnen för att bedömma hur planet beter sig.
Sen blev jag lite förvånad av att det uppstod störningar på videolänken redan efter ca 150-200m, borde man inte kunna förvänta sig lite bättre räckvidd? Eller är det bara diversitymottagare och patchantenn som gäller för att få acceptabel räckvidd?
Kommentar