Frågor inför köp av gopro hero cam

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kamelkungen
    • sep 2008
    • 238

Frågor inför köp av gopro hero cam

Tänkte köpa en hd kamera och har några frågor:
    1. Kan man köra video out och spela in på samma gång?
    2. Någon som tycker att fördröjningen på videosignalen i realtid för fpv är ett problem?
    3. Det finns lite olika modeller på gopro men antar att det är en 1080 naked man ska ha??

Finns något bra alternativ till gopro kameran?

Tacksam för alla tips jag kan få!
  • Impulze
    • sep 2006
    • 1347

1: JA
    2: Har ingen fördröjning själv, men vissa får tydligen fördröjning från Gopro:n. Men det verkar flygas med dom ändå så det kan ju inte vara nått jätteproblem.
    3: Själv så har jag den som heter motorsports, men det som skiljer modellerna åt är väl vad som följer med i paketet (fästen osv).

//Matte

Kommentar

• kamelkungen
      • sep 2008
      • 238

Tack för svaren! Vart köpte du din kamera?

Kommentar

• MrOvanhill
        • jan 2008
        • 468

Det som jag hört att folk har problem med dock när de flyger via GoPro är ljuset. Den är inte lika ljuskänslig som många kretskortskameror och därför inte riktigt bra för flygning när det börjar skymma.

Kommentar

• Impulze
          • sep 2006
          • 1347

Ursprungligen postat av MrOvanhill
          Det som jag hört att folk har problem med dock när de flyger via GoPro är ljuset. Den är inte lika ljuskänslig som många kretskortskameror och därför inte riktigt bra för flygning när det börjar skymma.
          Detta uppstår bara då jag använder fatsharkbrillor, med headplay så har man ljus och bra bild.

Jag köpte min kamera av nån firma i stockholm, men många köper väl direkt av tillverkaren.

//Matte

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7943

Hej,
            Numera kan man köpa GoPro på Mediamarkt (dom har de olika modellerna och några olika "paketeringar"). Dom har också en hel del tillbehör.
            Hälsningar
            Roger

Kommentar

• cyberpete
              • mar 2009
              • 542

GoPro är väldigt känsliga för dåligt ljus. Direkt det börjar skymma så blir bilden mycket sämre men fortfarande ok. Jag flyger FPV men kör en separat CCD kamera till glasögonen. ANvänder endast GoPron till att filma med.

Jag köpte mitt GoPro paket ( Motorsports ) från Ebay och gav 1700:- Inkl frakt ( Kostar nästan det dubbla i Sverige ) .

Kommentar

• kamelkungen
                • sep 2008
                • 238

Tack för alla tips.

Impulze: Blir alltså bilden "mörk" i fatshark när skymningen kommer? Är gopro mycket sämre än min KX191? Det finns ju endel andra betydligt billigare varianter av HD-kamera på marknaden. Men dom verkar vara långt i från gopro-kvalitet?

Är 170-graders lins standard på gopro?? den är ju superbred! Nästan lite för mycket kanske?

cyberpete: 960-varianten är bra mycket billigare än 1080-modellen, är det stor skillnad på bildkvaliteten om man väljer den med lite sämre upplösning? Vilken av dom köpte du för det priset?
                Senast redigerad av kamelkungen; 2011-08-05, 20:55. Anledning: fel

Kommentar

• kamelkungen
                  • sep 2008
                  • 238

Hej

Vad tror ni om "Fatshark HD-1 HD" Den verkar bra för det priset.Väger endast 35g!

Kommentar

• Jode
                    • sep 2008
                    • 290

960 varianten har inte r3 läget, dvs. 720p med 60fps. Det läget är nyckeln till framgång.
                    Mitt tips, Köp HD eller köp något annat.

Kommentar

• Impulze
                      • sep 2006
                      • 1347

kamelkungen: Om jag jämför mina fatshark och headplay tillsammans med gopro kameran så är bilden i mina headplay betydligt ljusare vid sämre ljusförhållanden än vad mina fatshark är.

//Matte

Kommentar

• cyberpete
                        • mar 2009
                        • 542

Ursprungligen postat av kamelkungen
                        Tack för alla tips.

Impulze: Blir alltså bilden "mörk" i fatshark när skymningen kommer? Är gopro mycket sämre än min KX191? Det finns ju endel andra betydligt billigare varianter av HD-kamera på marknaden. Men dom verkar vara långt i från gopro-kvalitet?

Är 170-graders lins standard på gopro?? den är ju superbred! Nästan lite för mycket kanske?

cyberpete: 960-varianten är bra mycket billigare än 1080-modellen, är det stor skillnad på bildkvaliteten om man väljer den med lite sämre upplösning? Vilken av dom köpte du för det priset?
                        Jag har 1080 varianten. 960 varianten saknar som Jode sa 720 60fps läget. Jag filmar i princip allt i det läget då man kan dra ner hastigheten till hälften och det flyter på perfekt fortfarande. Speciellt bra om man flyger tex multirotor och gör lite väl stora rörelser.

Kommentar

• andv
                          • sep 2010
                          • 89

Det läge som verkar sämst på lågljus är r3 (720p 60fps). Då ska något av 30fps lägena vara bättre, men har inte prövat ut exakt vilket som är bäst..

Kommentar

• kamelkungen
                            • sep 2008
                            • 238

Svårt att hitta 1080-varianten för under 300 dollar inkl. frakt. Verkar finnas lite regler ( som GoPro satt upp) så man får åka till usa om man ska få hit en kamera därifrån.

Tacksam om någon vet var man kan köpa kameran för under 300 dollar inkl. frakt.

Kommentar

• Impulze
                              • sep 2006
                              • 1347

http://cgi.ebay.com/NEW-GOPRO-HD-MOT...item35b404dec5

Blir väl precis under 300$

//Matte

Kommentar

Arbetssätt...