söker en liten CCD-kamera med bra bild
Kollaps
X
-
Från Pixims hemsida:
Det ska dock sägas att CMOS ofta inte är lika snabba som CCD och att exempelvis propellrar ser skumma ut (randiga) genom en CMOS-kamera. De kan även "släpa" lite i bilder vid snabb panorering. Min erfarenhet är att CCD oftast fungerar bättre för FPV men det finns bra CMOS-kameror som exempelvis DX201 som säljs på rangevideo eller den seawolf-kameran som teamblacksheep säljer.Senast redigerad av Boopidoo; 2011-10-25, 13:22.Kommentar
-
UndCon, jag tyckte jag såg någonstans, kanske på din hemsida, att du inte var nöjd med dom små kamerorna utan skulle köra GoPro FPV istället... stämmer det? Vad är det som inte funkar så bra med di smau?
LasseKommentar
-
Problemet med den lilla kameran är att den inte hanterar ljusskiftningar så bra vilket jag påpekat till fabriken.
Allt nedanför horisonten blev svart och allt ovan blev ljust - så det var omöjligt att flyga SwiftII FPV med den.
Resulterade i 2 krasher på en åker och en nödlanding i högt gräs
Jag kommer dock använda en av dem på min Crawler för lite bus-FPV
//UndConKommentar
-
-
Den kameran är ju tillräckligt bra, förutom när man flyger mot solnedgången... då blir ju allt antingen svart eller vitt. UndCon, du får sluta filma solnedgångar!
LasseKommentar
-
Verkar finnas många olika modeller av kamera. Dock har kameran från ng hobbies en inbyggd stepdown/stepup conv. vilket betyder att den fungerar på spänning 5-15v. Mer flexibel än rangevideoför den går ju på 12+-10%.Kommentar

Kommentar