GoPro FPV

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • markusb
    • jun 2009
    • 1376

Snyggt! Bra fart och bra att du jagar bort securitas.

Gopron är väldigt dålig på att hantera ljus tyvärr..

Kommentar

• simonarvestrand
      • jan 2012
      • 3850

Det vs verkligen riktigt illa med ljuset. Ska försöka göra en filmning med gprov2 för den är betydligt bättre i dåligt ljus. Dock inte så bra som jag vill.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Kommentar

• UndCon
        • apr 2009
        • 2886

Så är det - det blir att hålla liv i inspelningen på marken ett tag till - den slår allt.

Mini FPV-kamerorna har 0.008Lux enligt spec och de funkar verkligen i mörker, testade bakom bluerayspelaren inne i tvbänken

Inget gick sönder på sista crashen, men den fastnade i gruset.

Kommentar

• simonarvestrand
          • jan 2012
          • 3850

Utmanade vinden lite och fpvade med quaden och gopron på. inga jätte ljusskillnader ute då tyvärr.
          men man ser ganska tydligt hur lätt det är att krasha fast man tror att man klarat kurvan.
          borde ha 360graders kamera

Kommentar

• UndCon
            • apr 2009
            • 2886

OPS - synd på krashen, höll allt? Det ser annars ut att vara bra träning att runda växthuset där.

När man vet sin omgivning - tex höjd på grenar över marken, hur brett det är mellan olika föremål osv så är det kul att flyga runt och utmana sig själv.

//UndCon

Kommentar

• simonarvestrand
              • jan 2012
              • 3850

Ursprungligen postat av UndCon
              OPS - synd på krashen, höll allt? Det ser annars ut att vara bra träning att runda växthuset där.

När man vet sin omgivning - tex höjd på grenar över marken, hur brett det är mellan olika föremål osv så är det kul att flyga runt och utmana sig själv.

//UndCon
              En propp som blev lite avskalad bara. ställde faktiskt ner den och flög vidare, nazan är fantastiskt duktig på
              hantering av trasiga proppar och proppar med olika pitch.
              flög dock bara tillbaka den till hobbyrummet och bytte propp

Mycket bra träning . har en hel hög med ställen med riktigt bra träning, som väldigt ofta resulterar i krasher
              Den stora lönnen har många fina hål att flyga igenom.
              Hade inte vinden tagit quaden så jag fick spaka så mycket hade jag nog klarat svängen. men ser lite på flaggan hur vinden är vid staketkanten , precis vid växthuset blir det väldigt skumma vindar.

Blir nog nytt försök idag

Kommentar

• markusb
                • jun 2009
                • 1376

Det var bra fluget. Den är stabil trots vinden.
                Kanske skulle uppgradera sig till en gopro 2 framöver för visst är det skillnad mellan dom.

Kommentar

• bil sebbe
                  • jun 2012
                  • 271

På tal om skillnader...

i början är det ju ingen större skillnad, men kolla sen när han kör i mörkret, där ser man klart o tydligt att Hero 2 är aningen vassare

Kan man använda Hero 2 som FPV kamera och spela in samtidigt?
                  Det går väll inte att hitta bättre kamera som FPV?? HK har ju släppt en som tydligen ska va en rival till GoPro för 95usd....
                  Mvh Sebastian

Kommentar

• markusb
                    • jun 2009
                    • 1376

Tänk på att du inte kan överföra HD via den trådlösa länken, dvs en HD kamera har ingen fördel mot en SD i det fallet. Det är andra saker som spelar roll när man ska ha den för FPV.
                    Bilden får inte bli mörk på marken bara för att du vänder runt flyget mot solen ex.
                    Nu har jag ingen erfarenhet av Gopro2 men jämför jag min Gopro 1 mot övervakningskameran jag lade upp på förra sidan så har inte gopron en chans! Inte i närheten så stabil bild i olika ljusförhållanden.
                    Gopron använder jag till att spela in flygningen, inget annat.

Kommentar

• UndCon
                      • apr 2009
                      • 2886

Det verkar vara en rätt stor skillnad på HD1 och HD2 - men jag skulle trots det, precis som markus skriver inte använda Gopro till tv-signalen.

Kommentar

Arbetssätt...