Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Tänk på att välja rätt lins. Jag använder idag 3,6 mm på min quad och jag tycker det är jättesvårt att bedömma höjd.
Vet inte hur många ggr jag kört i backen när jag flippat quaden. Har flera ggr trott att jag har gott om höjd men icke.
Jag har beställt nya linser 2,1 och 2,8 mm för att testa vilken som passar mig bäst. Tror att det beror på med vad Du flyger, hur Du flyger och på vilken höjd Du skall flyga. Om en vecka eller två vet jag iallafall.
ett tips är att köpa med några extra linser när man beställer från securitycamera , det är ganska olika mellan oss alla vad vi gillar att flyga med.
3,6 är ibland lite svårt att bedöma höjd men man lär sig , det handlar nog mest om tycke och smak. linser är inte dyra så det är bara att shoppa och prova vad som passar bäst för just dig.
Den där romerska tvåan efter CCD ställer till det för mig. Kollade securitycamera2000:s hemsida och där finns samma kamera utan tvåan. Fota den så får vi se.
Var ute idag och körde lite fpv igen. Kör rätt in i en dunge, tappar fpv-kameran och kan inte hitta den. Riktigt surt men det är ju bara att beställa ny och invänta leverans. Sen slaktar man den andra quaden på dess kamera och fortsätter.
Provade kameran med 2,1 linsen. Vilken skillnad, hittade knappt tillbaka efter att ha kört en sväng. Allt var väldigt annorlunda med den linsen. Man såg ju nästan sig själv med den. Väldigt lätt att virra bort sig. Tyvärr är man ju inte smart och jag tog bara med mig den linsen ut, så jag fick aldrig testat 2,8an. Men den borde nog vara rätt lins för min quad.
Kommentar