Har någon provat att köra den här kameran eller PZ0420 på 2S? Specifikationen på 9-12v känner jag till men jag såg på en Youtube video att några körde den på 2s ned till väldigt låga spänningar utan problem. Då jag kör resten av FPV prylarna på 2S så provade jag själv på ca 7.6v och jag får riktigt dålig bild. Ni som provat en av de första mobilkamerorna har en bra referens. Jag har tyvärr lite svårt att testa på 3S just nu då lite saker är på vift på grund av flytt.
Bästa inställning för SONY SUPER HAD ?
Kollaps
X
-
Jag fick fram tillräckligt med prylar för att testa PZ0420 på olika spänningar, kameran fungerar som den skall på 11.5v och det är inte mycket skillnad när jag kör den på 8.4v även om det är mer brus i bilden vid test innomhus. Bruset blir värre och värre och den ser ut att ha problem med ljuskällor när man kommer ner mot 7.5v. Step-up regulatorer är beställda
JörgenKommentar
-
Har aluskalet en avskärmande verkan i positiv mening? (har det skalet på min ena multi med nämnd kamera)www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Jag tror inte att den kameran stör överhuvudtaget. Varken med eller utan skydd.
Däremot har jag fått in störningar i videon men då låg kabeln nära Esc:arnas (?) matning.
Det var bara att flytta bort kabeln ca 3cm och störningen försvann.
Nu har jag iallafall fått provat kameran med alla mina linser. 2,1 2,8 och 3,6. Där 2,8an är en vinnare men då är min flyghöjd allt från 50 cm till 50 meter. 2,1 an kommer jag nog att prova den dagen man hittar någon fräck lokal att flyga runt i.
Om någon har något tips på lokal i Göteborgsområdet att flyga i så tar jag tacksamt emot det.
//StefanKommentar
-
Menade att kameran skulle ta upp störningar utan alu-skalet, men det är väl som du säger, kablarna är mer utsatta. Monterade 2.8an på min nu o ska prova.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
Kommentar